هیئت امنا نظارت و راهبری مدارس علمیه را بر عهده دارند

روابط عمومی مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان سمنان از برگزاری اجلاس سالیانه موسسین، روسا و اعضای هیات امنای مدارس علمیه خواهران استان با حضور ارزشمند حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا معاون محترم امور حوزه های علمیه خواهران کشور، در مجتمع حوزوی الزهرا سلام‌الله‌علیها سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، اجلاس سالیانه موسسین، روسا و اعضای هیات امنای مدارس علمیه خواهران استان با حضور ارزشمند حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا معاون محترم امور حوزه های علمیه خواهران کشور، در مجتمع حوزوی الزهرا سلام‌الله‌علیها سمنان برگزار شد.

در جلسه فوق الذکر، حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام‌والمسلمین نجم مدیر حوزه علمیه خواهران استان،ائمه جمعه سطح استان، مدیران مدارس علمیه تابعه استان، اعضای هیئت امناء و معاونین و کادر مدیریت استان حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل در ابتدای مباحث به بیان چند نکته پرداخت و گفت: هیئت امنا یعنی کار جمعی و گروهی برای اعتلای کلمه الله. و ارزش کار جمعی نسبت به کار فردی بسیار بالاست و در گفتار بزرگان به اهمیت و ارزش کار جمعی بسیار تاکید شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه و نقش تاثیرگذار بانوان و حوزه های علمیه خواهران افزود: بانوان به تعبیر امام راحل قدس الله نفسه نیمی از جامعه و مربی نیم دیگر از جامعه هستند. همه جامعه توسط بانوان تربیت می شوند. با هدایت مقام معظم رهبری مدظله العالی و امام راحل، حوزه های علمیه خواهران  نسبت به گذشته در اواویت بیشتری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: جایگاه حوزه خواهران امروز جایگاه فاخری است و نقش بانوان طلبه در اصلاح جامعه بسیار مهم و بی بدیل است. نگاه همه بزرگان و امامین انقلاب، مردمی بودن فعالیت های دینی از اول اسلام بوده است و نگاه حوزه های علمیه خواهران به هیئت امناء، نگاهی واقعی است نه صوری. و به شدت این نگاه تقویت شده است. تشکیلات نظام مند در یک خط تعریف شده حرکت می کنند و راهبردی و نظارت با هیئت امناء محترم است.

معاون امور حوزه های علمیه خواهران در ادامه به بازخوانی بخشی از بندهای آئین نامه هیئت امنا پرداخت و گفت: ساختار هئیت امناء ۷ یا ۹ نفر است. البته منافاتی ندارد که اعضاء بیشتر باشند چه به عنوان عضو و یا مدعو و مهمان. ۴ نفر از اعضاء حوزوی هستند زیرا حوزه هدایت می شود.۲ نفر از ۴ نفر خواهر باشند چرا که برای حوزه خواهران تصمیم گرفته می شود. جلسات هیئت امناء با موضوعات مختلف در سال باید ماهانه برگزار شود. در آئین نامه است یک نفر متخصص در حوزه خاص در هیئت حضور داشته باشد و کمک کار همان عرصه تخصصی باشد. هیئت امناء در مسائل محتوایی هم جداً وارد شوند و فقط مسائل مالی نیست. البته پشتیبانی لازم است. یکی از راهکارها برای تقاضای قبلی، ایجاد واحداث منابع پایدار و وقف است که مرکز هم حمایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا در انتهای مباحث تصمیماتی که نسبت به تحصیل در مدارس سطح۲ اخذ شده است را بیان نمود.

در پایان جلسه روسای محترم واحد های حوزوی استان در اجلاس سراسری موسسین، رؤسا و اعضای هیأت امنای مدارس علمیه خواهران استان در خصوص مسائل آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و عمرانی به بحث و گفتگو پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha