معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه از برگزاری دوره یک‌روزه آموزش تحقیقات پیمایشی و نرم افزار spss خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، سرکار خانم مرادی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه از برگزاری دوره یک‌روزه آموزش تحقیقات پیمایشی و نرم افزار spss برای ۳۰ نفر از طلاب خواهر مدارس علمیه استان کرمانشاه خبر داد.

در این دوره که صبح و بعدازظهر به طول انجامید، مباحث تحقیقات پیمایشی و نرم افزار spss توسط خانم‌ها موسوی و مرادی از مدرسین حوزه ارائه شد.

در ابتدا خانم موسوی از مدرسین و محققین حوزه کرمانشاه که در برخی تحقیقاتش در مسابقات رشد میدانی حائز رتبه کشوری است، توضیح مختصری پیرامون موضوعات تحقیقات داد و گفت: بحمدالله چندسالی است که طلاب خواهر در تحقیقات پیمایشی نیز ورود کرده و تحقیقات خود را در مسابقات رشد ارائه می‌دهند.

وی افزود: فرق تحقیقات پیمایشی با سایر تحقیقات این است که در تحقیقات پیمایشی جامعه آماری داریم که با بررسی‌های میدانی، تهیه پرسش‌نامه، نظرسنجی و... آمار و اطلاعات خود را کسب می‌کنیم. تبیین مباحث مربوطه توسط خانم موسوی تا ظهر ادامه داشت.

در ادامه خانم مرادی، معاون پژوهش استان، نحوه سازوکار نرم افزار spss را تبیین کرد و در این جلسه مباحث پرکاربرد این نرم افزار را بیان کرد.

وی افزود: البته درصدد هستیم کما فی سابق آموزش‌های مجازی را نیز ارائه دهیم. وی تصریح کرد: تحقیقات پیمایشی از دو جهت حائز اهمیت است اول آنکه می‌توانید تحقیقات خود را در مسابقات رشد ارائه و ارزیابی کنید و در صورت قوی شدن می‌توان در پروژه‌های درخواستی برخی اداره‌ها برای انجام تحقیقات پیمایشی نقش‌آفرین بود، پس لازم است آموزش‎های لازم را جدی گرفت.

برگزاری دوره آموزش تحقیقات پیمایشی و نرم افزار spss در استان کرمانشاه

برگزاری دوره آموزش تحقیقات پیمایشی و نرم افزار spss در استان کرمانشاه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha