کد خبر: 132118
۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
تبیین طرح مسطورا در محلات

حجت الاسلام کریمی در بیان طرح مسطورا گفت: قالب این طرح از ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا سه سال ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه (س) محلات جلسه ای با حضور حجت الاسلام کریمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان به منظور تبیین طرح مسطورا برای طلاب برگزار شد.

حجت الاسلام کریمی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب چندین بار در سخنان خود اشاره کرده اند که کاری کنید تا آیات قرآن در زندگی روزمره مردم تبدیل به ضرب المثل شود.یعنی آنچنان کاربرد داشته باشد که جزء جدانشدنی از فرهنگ مردم شود.

وی ضمن بیان طرح مسطورا تصریح کرد : قالب این طرح از ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا سه سال ادامه دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی محلات خاطر نشان ساخت : از هر جزء که در روزهای ماه مبارک رمضان قرائت می شود یک آیه منتخب است که تفسیر آن بیان شده این آیه را حفظ کنید و تفسیر آن را گوش دهید و در انتشار آن به دیگران و تشویق در این امر، پویا باشید.

وی اظهار داشت :طلبه واقعی کسی است که ببیند در شرایط حاضر چه کاری بر زمین مانده و مشغول آن شود.

حجت الاسلام کریمی افزود: طلاب،مبلغات،مربیان قرآن،مربیان پرورشی ، صاحبان مجالس و هیئت های مذهبی وظیفه دارند در این عرصه ملی و فراگیر فعال و پویا باشند.

وی در پایان برای روشن شدن این طرح از آیات قرآن مثال هایی را بین کرد که در زندگی امروز بسیار کاربردی است از جمله:
_ در اوج ناراحتی ....حسبنا الله و نعم الوکیل، در آرامش و اطمینان.....الا بذکرالله تطمئن القلوب، مقابله با مشرکین....و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه، شکر پدر و مادر.....ان اشکرلی و لوالدیک، خروج از سختی ها... و من یتق الله یجعل له مخرجا....

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha