احیای امر به معروف از وظایف فعالان فرهنگی از جمله طلاب است

در آستانه فرارسیدن بهار طبیعت و نوروز ۱۴۰۳ جلسه ای در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان با موضوع" واجب فراموش شده و وظیفه طلاب نسبت به احیای آن" با حضور فرمانده مقاومت بسیج، خانم فاطمه کردی و جمعی از طلاب و اساتید در کنار مقبره مطهر شهید گمنام حوزه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم کردی با اشاره به نقشه های شوم مستکبران و دشمنان اسلام در ضربه زدن به پوشش اسلامی بانوان، گفت: همواره دشمنان با هر وسیله ای اعم  از مطرح کردن مساوات بین زنان و مردان در روابط و در سال های اخیر با استفاده از تبلیغات و رسانه قصد ضربه زدن به نظام خانواده ایرانی – اسلامی را داشته اند و با ترویح بی‌بند و باری در زنان و دختران ،بر روی زن به عنوان رکن خانواده تمرکز کردند.

وی تصریح کرد: دشمن با برنامه پیش آمده؛ و راه رهایی از مکر آنها، داشتن طرحی منسجم در قبال آنها است یعنی همین که دشمن بفهمد شما در مقابلش کاری انجام می‌دهید . همه شیاطین دست به دست هم دادندتا شما را در قدم گذاشتن در امر به معروف و نهی از منکر بازدارند. هر فردی می‌بایست از خانواده خود شروع کند و در مرحله اول با تذکر لسانی که شامل حتی اخمی ساده نیز می‌باشد احساس انزجار خود را از انجام منکری چون بی حجابی نشان دهد.

خانم کردی افزود: با شروع سال جدید و حضور قشرهای مختلف مردم از شهر های مختلف در شهر و رونق گردشگری یکی از آسیب ها که متاسفانه بانوان همشهری  نیز به آن دچار شده اند عدم رعایت پوشش وموازین شرعی در زنان است و حضور ترکیبی خانم های با حجاب به صورت ترکیبی در ساعتی در مکان های پررفت و آمدی همچون پارک، خانه های سنتی و گردشگری، مناطق قدیمی و... و تذکر دادن با بیانی خوش می‌تواند در احیای حجاب اسلامی تاثیرگزار باشد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادامه داد: همانطور که مردم در سایر مسائل مربوط به شهر و ... از مسئولین مطالبه گری دارند ،در مسائل فرهنگی مانند بی حجابی،کشف حجاب،  نیز باید از مسئولین پیگیری کرده و به یقین مطالبه عموم، مورد توجه مسیولین کشور قرار خواهد گرفت.

وی گفت: با پیگیری مردم قوانین خوبی برای قانون شکنی در مورد عدم رعایت پوشش وضع شده است از جمله فرد کم حجاب بار اول جریمه نقدی  باید پرداخت کند و در صورت تکرار مجددمحرومیت از خدمات و جریمه ۳۰ میلیون تومانی و شستن یک میت و ارسال خلاصه صوتی کتاب نظام حقوق زن در اسلام برای دادستان چریمه ای است که در مرتبه سوم برای زنانی که کشف حجاب کردند لحاظ می‌شود.

خانم کردی با اشاره به وظیفه افراد متعهد در مسائل فرهنگی کشور گفت :فعالین فرهنگی و طلاب در قبال امر به معروف وظیفه مهمی دارند و داشتن اخلاص  و توکل به خداوند و نگاه به جلب رضایت الهی سبب قدم نهادن در این مسیر می‌شود  و لازم است عقاید خودمان را با مطالعه کتاب شهدا و.. تقویت کنیم تا در برابر ناملایمات برخی از این افراد اذیت نشده و تحمل ما را بالا ببرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به طور حتم در این مسیر سختی ها و مشکلاتی وجود دارد اما دانستن این مطلب که سختی های مجاهدت و مبارزه با خدا لذت بخش می‌باشد این امر موجب پایداری در این راه است.

احیای امر به معروف از وظایف فعالان فرهنگی از جمله طلاب است

احیای امر به معروف از وظایف فعالان فرهنگی از جمله طلاب است

احیای امر به معروف از وظایف فعالان فرهنگی از جمله طلاب است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha