غنیمت شمردن فرصت ها در ماه مبارک رمضان
غنیمت شمردن فرصت ها در ماه مبارک رمضان

مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها اردکان با همکاری سطح۳ به مناسبت ماه رمضان جلسه اخلاق با حضور امام جمعه محترم حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر و با حضور اساتید و کادر سطح۲ و ۳ برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام شاکر ضمن بیان فضایل ماه رمضان و عبادت در این ماه گفت: چه خوب است که برای استفاده بیشتر از این ماه مبارک تلاش کنیم و شاهد بیان خطبه هایی از اهل بیت درباره ی این ماه باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در خطبه شعبانیه پیامبر آمده که انجام یک واجب شرعی در این ماه برابر با ۷۰ واجب شرعی است، همچنین خواندن یک آیه قرآن در ماه رمضان برابر با ختم قرآن در ماه‌های دیگر است.

استاد تصریح کرد: این یک فرصت استثنایی است، چرا که آدمی می تواند در ماه رمضان به اندازه سال‌های زیاد عمرش یا حتی انداره تمام عمرش توشه فراهم کند، از این جهت اموات غبطه می‌خورند که ای کاش ماهم می‌توانستیم از ماه رمضان استفاده کنیم.

وی ضمن بیان عظمت شب قدر گفت: شب سرنوشت ساز است، باور و اعتقاد ماست که مقدرات الهی در این شب نوشته می شود و در دعای شب بیست و سوم می‌خوانیم "اللهم امدد لی فی عمری" خدایا عمر من را بکش و طولانی کن، هزار ماه برابر ۸۵ سال است که یک شب قدر برابر  با آن که نه بلکه (خیرُ) بهتر است، توجه داشته باشیم چنین شبی در این ماه وجود دارد.

استاد در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کادر و اساتید گفت: اگر برای انجام کارها نیت الهی داشته باشیم می‌توانیم از این ماه بیشتر استفاده کنیم زیرا که فقط نماز و روزه عبادت نیست، چه بسا کارهایی مثل روی خوش نشان دادن به دیگران، باز کردن گره از کار کسی که می تواند افضل باشد و با اشاره به زمان پذیرش حوزه فرمودند: در مراسمات و جمع هایی که حضور داریم به تبلیغ حوزه بپردازیم و هر کس به اندازه ظرفیتش برای آن تلاش کند.

 اهدا عیدی به کادر و اساتید توسط امام جمعه محترم از دیگر برنامه های این جلسه بود.

غنیمت شمردن فرصت ها در ماه مبارک رمضان

غنیمت شمردن فرصت ها در ماه مبارک رمضان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha