حضرت خدیجه(س) برای رسول خدا(ص) نعمتی بزرگ بود

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: حضرت خدیجه(س) برای رسول خدا(ص) نعمتی بزرگ و رحمتی از رحمات واسعه خداوند متعال بود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ هرمزگان، خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن، مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان، ضمن عرض تسلیت وفات شهادت گونه حضرت خدیجه(سلام الله علیها) که مال و جان و تمام وجودشان را برای نشر اسلام و تثبیت اسلام فدا کردند و لحظه به لحظه برای توسعه اسلام همراه پیامبرگرامی اسلام بودند، افزود: حضرت خدیجه(سلام الله علیها) برای رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) نعمتی بزرگ، و رحمتی از رحمات واسعه خداوند متعال بود.

وی با اشاره به اینکه شخصیت حضرت خدیجه(سلام الله علیها)، دارای ابعاد مختلف و والایی است که پرداختن به هر یک از آن ابعاد می تواند، بیانگر الگو و سرمشقی نیکو برای بانوان مسلمان باشد، تاکید کرد: بانوان در جامعه کنونی ضرورت دارد که ویژگی‌های حضرت خدیجه(سلام الله علیها) را الگوی خودشان بدانند.

 خانم عباسی ندوشن خاطر نشان کرد: حضرت خدیجه(سلام الله علیها) باید الگوی بانوان جهان اسلام باشند و در زمان خودشان در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی ایشان نمونه بودند.

حضرت خدیجه(س) برای رسول خدا(ص) نعمتی بزرگ بود

وی از ویژگی های حضرت خدیجه(سلام الله علیها) را ایثار دانست و عنوان کرد: ایثار غیر از انفاق است، ایثار یعنی من خودم نخورم و به دیگران بدهم، اما انفاق این است که هم خودم می خورم و هم به دیگران می دهم.

  مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان از دیگر ویژگی‌های حضرت خدیجه(سلام الله علیها)، جهاد تبیین، شجاعت، عقلانیت و غیره دانست و ادامه داد: عظمت حضرت خدیجه(سلام الله علیها) به حدی است که رسول خدا (ص) خطاب به دخترشان حضرت فاطمه (سلام الله علیها) فرمودند: إِنَّ بَطْنَ أُمِّکِ کَانَ لِلْإِمَامَةِ وِعَاء: به راستی که وجود مادرت به عنوان جایگاه نورهای امامت برگزیده شده است.

وی در پایان پیرامون پاداش عظیم خداوند به حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) بیان کرد: کارهای نیک حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) سبب شد خداوند نیز پاداش عظیمی به ایشان عطا کند و آن پاداش حضرت«فاطمه زهرا (سلام الله علیها)» بود زنی که برترین زنان عالم است و مادر«ائمه معصومین (علیهم السلام)» محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha