جلسه فصلی مدیران حوزه علمیه خواهران استان زنجان برگزار شد

اداره ساماندهی و نظارت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان با هدف راهبری و حمایت مدارس علمیه استان و به منظور یکسان سازی عملکرد مدارس در امر پذیرش، جلسه فصل بهار مدیران حوزه علمیه خواهران را در آغازین روز اردیبهشت ماه برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم حسنلو، رئیس اداره ساماندهی و نظارت استان زنجان، در راستای آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران و به منظور راهبری مناسب مدارس استان در امر پذیرش ۱۴۰۳، جلسه فصل بهار مدیران را با حضور معاونین محتوایی مدارس در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه استان برگزار کرد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محدر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان،  اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که فرمودند «الایمان فی عشرة:المعرفة و الطاعة و العلم و العمل و الورع والاجتهادوالصبر و الیقین و التسلیم و الرضا ففایها فقد صاحبه بطل نظامه»، گفتند: ایمان خالص در همین مواردی است که در روایت فوق بیان شده است.قطعا رسیدن به مراتب بسیار سخت و نیاز به تلاش فراوان دارد. اما ایمان ذومراتب است.قطعا کسی که مثلا در مرتبه دهم ایمان است نمی تواند بر کسی که در مراتب پایین تر است خرده بگیرد.چه بسا فردی در یک مورد از این موارد دهگانه قوی باشد و در دیگری ضعیف،اما نکته آنست که انسان باید به صورت مداوم برای ارتقای مراتب ایمان خود تلاش نماید.

حجت الاسلام والمسلمین محدر، در مقام تبیین محکم ترین رشته ایمان به روایت دیگری از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: اَیُّ عُری الیمان اَوثقُ فقالوا الله و رسولُه اعلم....فقال رسول الله(ص):صلِ کلِّ ما قلتم فضلٌ و لیسَ به و لکن اَوثَقُ عری الیمانِ الحبّ فی الله و البغض فی الله و توالی اولیاءالله و التبری من اعداءالله» اشاره کرد و محکمترین رشته ایمان را «حب به خاطر خدا» و «بغض به خاطر خداوند» و «دوست داشتن اولیا الهی و بیزاری از دشمنان ایشان» معرفی کرد و بیان داشت: یقینی ترین راه همین راه است.در سوره مبارک زمر می خوانیم «لا تقنطو من رحمت الله ....» و در ادامه آیه از همه می خواهد «انیبوا الی الله» و سه شرط را بیان می نماید .شرط اول برای برخورداری از غفران الهی، انابه به سوی خدا یعنی قصد خدا کردن. شرط دوم تسلیم خدا شدن و شرط سوم تبعیت از بهترین دستورهایی است که از جانب خداوند نازل شده است».

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در ادامه به آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و افزود: «اعتقاد ما این است که بحث پذیرش تکلیف همه است و همه معاونان مدارس باید به صورت مستقیم در امر پذیرش ورود پیدا کنند. هرکس می بایست در فضای توانایی خود اقدام لازم را به انجام رساند. تعبیر مدیر سابق مرکز باید سرلوحه کارما باشد و تلاش کنیم از بیوتات صالحه جذب حوزه کنیم. وگرنه اگر کسی بخواهد برای اخذ مدرک یا پذیرفته شدن در آموزش و پرورش یا... به حوزه بیاید ارزش ندارد. تمام ظرفیت های مدارس از جمله طلاب طرح امین، سفیران رضوان، پایگاه های بسیج، ظرفیت خود طلاب و ... در این راستا باید به کارگرفته شوند».

وی خاطرنشان کرد که حفظ و نگهداری طلاب جذب شده از پذیرش اولیه آنها هم مهم تر است. وظیفه داریم با رعایت دقیق اصول تربیتی ، موجبات دلخوری و ناراحتی طلبه را از بین ببریم.

در ادامه جلسه هر یک از معاونان محتوایی مدیریت به ارائه ظرفیت معاونت خود در پیشبرد اهداف پذیرش ارائه کرده و وظایف معاونان را به تفکیک ارائه نمودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha