حوزه علمیه خواهران در خط مقدم جبهه تمدنی تقابل با غرب است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه حوزه خواهران امروز در خط مقدم جبهه تمدنی در تقابل با دنیا است، گفت: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ما است و حوزه‌ علمیه خواهران الگوی نقش آفرینی زن در خانواده باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران کشور، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ضمن تبریک پیروزی‌های چشم‌گیر نظام مقدس جمهوری اسلامی و محور مقاومت، اظهار کرد: امام راحل ۶۰ سال قبل با آینده‌نگری شکوهی را خلق کردند که امروز باید قدردان آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه در طول این زمان در حوزه‌های علمیه شخصیت‌های بزرگی داشته‌ایم، مطرح کرد: این افراد در استان‌های مختلف، مراکز استان‌ها و شهرها اقدامات بسیار بزرگی را رقم زدند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری حوزه های علمیه خواهران وظیفه ریل گذاری را بر عهده دارد و نباید در مسیر اجرا اختلالی ایجاد کند، افزود: در عرصه امکانات و پشتیبانی‌های حوزه نیازمند انجام اقدامات بیش‌تری هستیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه برای منابع پایدار نیازمند اقدامات جدی‌تری هستیم، تصریح کرد: بررسی‌هایی در حال انجام است که بدون ایجاد اختلال در وضعیت جاری بتوانیم بر داشته‌ها و توان حوزه‌های علمیه خواهران بیافزاییم.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران بر تربیت نخبگانی توجه بیش‌تری داشته باشد، یادآور شد: برای تحقق این هدف طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای بخصوص در عرصه علوم اسلامی تدوین شود، این پیشنهاد و طرح باید از دل مجموعه حوزه‌های خواهران برآمده باشد و ضمن توسعه نظام رشته‌ها، انتظار می‌رود برای تربیت افراد ممتاز و شاخص گام‌های بلندتری برداشته شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه این حرکت باید آرام، محدود و سنجیده باشد، بیان کرد: این حرکت به نوعی آینده‌سازی در بازه زمانی ۵ الی ۱۰ سال آینده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در این مسیر از هویت حوزوی افراد صیانت شود، اظهار کرد: برای طرح‌های فرهنگی، هنری و تبلیغی خواهران نیازمند اقدامات جدی‌تری هستیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه خواهران امروز در خط مقدم جبهه تمدنی در تقابل با دنیا است، مطرح کرد: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ما است و حوزه‌های علمیه خواهران الگوی نقش آفرینی زن در خانواده باشد.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha