بخش قابل توجهی از مشکلات حجاب و عفاف به ضعف در عرصه‌های تربیت باز می‌گردد

عضو هیئت علمی اخلاق و تربیت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه هدایت نیازمند زمینه‌هایی است که بخش عمده آن در پژوهش محقق می‌شود، گفت: بخش بزرگی از مسئله حجاب و پوشش به ضعف ما در عرصه تربیت باز می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران کشور، حجت الاسلام والمسلمین غنوی پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه نخستین جشنواره پژوهش‌های تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که در سالن همایش‌های موسسه معصومیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: در میدان عمل همواره فعالین تربیت بانوان بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هدایت نیازمند زمینه‌هایی است که بخش عمده آن در پژوهش محقق می‌شود، مطرح کرد: بخش بزرگی از مسئله حجاب و پوشش به ضعف ما در عرصه تربیت باز می‌گردد.

عضو هیئت علمی اخلاق و تربیت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه پژوهش مبتنی بر کتاب و سنت در عرصه تربیت زیاد نیستند، عنوان کرد: محققین صبور باید در این زمینه فعال شده و کارهای پژوهشی موثری آماده کنند.

وی با اشاره به اینکه این حضور باید مبتنی بر حوصله و همت باشد، خاطرنشان کرد: اگر این همت و حوصله وجود داشته باشد به لطف الهی، موانع می‌تواند انگیزه کار باشد.

غنوی با بیان اینکه در این عرصه گره‌های بزرگی بر بدنه حرکت جمهوری اسلامی زده شده است، تصریح کرد: متاسفانه یکی از نقاط ضعف جدی در جامعه موضوع تربیت است.

وی با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته‌ایم چارچوب خوبی برای تربیت آماده کنیم، یادآور شد: در کار تحقیق و آموزش موضوع عقلانیت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

عضو هیئت علمی اخلاق و تربیت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه باید دغدغه‌مند باشیم که یک محتوا و پژوهش گرهی از جامعه را حل کند، گفت: بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه داریم به این دلیل است که پژوهش‌های انجام شده ناظر به حل مشکلات نبوده است.

وی با اشاره به اینکه بحث هدفمندی در پژوهش و عقلانیت با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند، بیان کرد: در نظر نگرفتن این موضوع موجب شده است که بدون استفاده از روش‌های درست، محتواهای پژوهشی کارآمد نباشد.

غنوی با بیان اینکه باید عقلانیت را به پژوهش‌ها بازگردانیم، اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های پژوهش موفق، روزآمدی است که باید به آن توجه لازم و کافی بشود.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha