آغاز پذیرش مقاطع تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران

مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از آغاز پذیرش مقاطع تکمیلی (سطح ۳ و ۴) همزمان در سراسر کشور از ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، مریم بابایی در گفت‌وگویی خبری در خصوص پذیرش داوطلبان متقاضی شرکت در مقطع عالی (سطح ۳) بیان کرد: در این مقطع، ۱۷ رشته داریم که از جمله می‌توان به تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، تاریخ اسلام، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت، کلام با گرایش مهدویت، تبلیغ با گرایش حج، کلام با گرایش تقریب مذاهب اسلامی، فلسفه اسلامی، مدرسی ادبیات عربی، اخلاق و تربیت اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، مشاوره زنان با رویکرد اسلامی و تربیت دینی کودک و نوجوان و علوم و معارف حدیث شیعه، تاریخ و سیره اهل بیت(ع) اشاره کرد.

وی با بیان اینکه 150 رشته محل در 90 مدرسه علمیه عالی در سراسر کشور پذیرش داریم، عنوان کرد: سه رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و تاریخ اسلام در مقطع عالی(سطح سه) علاوه بر شیوه حضوری، به صورت غیرحضوری نیز ارائه می شود.

بابائی در ادامه افزود: در مقطع تخصصی(سطح چهار) در ۶ رشته تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی ، علوم و معارف قرآن و تاریخ و سیره پیامبر اعظم(ص) در ۵۰ رشته محل  در ۳۰ مدرسه علمیه تخصصی در سراسر کشور پذیرش داریم.

مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: سنجش داوطلبان مقاطع تکمیلی از طریق آزمون ورودی، مصاحبه علمی و استعلام از مراجع ذی صلاح انجام خواهد شد.

بابائی در پایان تصریح کرد: ظرفیت پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ در مقطع عالی (سطح ۳) بیش از ۳ هزار نفر و در مقطع تخصصی (سطح ۴)  بیش از ۵۰۰ نفر است.

شایان ذکر است؛ آزمون ورودی مقاطع تکمیلی در 31 تیرماه سال 1403 بصورت هماهنگ در مراکز آزمون سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha