مقطع سطح ۴ در حوزه علمیه خواهران اردبیل اجرا می‌شود 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل از اخذ مجوز اجرای مقطع سطح ۴(دکتری) برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام رسول خواسته در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: وجود مراکز علمی معتبر و مقاطع علمی بالا در هر منطقه‌ای به‌طور قطع اسباب رشد علمی و پژوهشی آن منطقه را فراهم می‌کند به حول و قوه الهی امروزه اردبیل با وجود مراکز علمی و پژوهشی قوی دارای اساتید توانمند بوده و درجه علمی قابل توجهی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: علم‌آموزی مقدس است و یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم‌آوری زمینه علم‌آموزی برای قشر بانوان است و به‌طور قطع تلاش دشمنان برای وارونه‌نمایی این مساله محکوم به شکست است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان داشت: زنان در حرکت به سمت تمدن اسلامی ایران و ظهور حرکتی تاریخ‌ساز را رقم می‌زنند و با کسب علم و دانش، داشتن اصالت فکر و اندیشه‌ای وسیع می‌توانند در جامعه منشا خدمات بزرگی باشند. 

حجت‌الاسلام خواسته گفت: امروزه ضرورت حضور بانوان متدین و مذهبی و متخصص در علوم دینی بیش از پیش در جامعه احساس می‌شود تا افکار مغرضانه یاوه‌گویان غربی را تبیین کرده و چهره واقعی آنها را رسوا نمایند.

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نهاد مقدس حوزه علمیه خواهران با سیاست پرورش مادران متدین و مذهبی و به تبع آن تربیت فرزندان صالح و شایسته به منظور پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفاظت از حرمت خون پاک شهدای عزیز از سال ۱۳۷۶ در استان اردبیل راه‌اندازی شده و رفته رفته در شش شهرستان توسعه یافته است و اکنون قریب به ۱۰۰۰ طلبه خواهر در استان در مقاطع سطح ۲(کارشناسی) و سطح ۳(کارشناسی ارشد) مشغول به فراگیری علوم دینی هستند.

وی اظهار کرد: مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اردبیل به عنوان بزرگترین واحد حوزوی خواهران شمالغرب کشور، تحت زعامت حضرت آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده است و در مقاطع سطح دو(کارشناسی)، سطح سه(کارشناسی ارشد) فعالیت می‌کند که به حول و قوه الهی و تلاش همکاران مدیریت استان امسال موفق شدیم مجوز اجرای مقطع سطح چهار(دکتری) در رشته تفسیر تطبیقی را از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور دریافت نماییم.

مقطع سطح ۴ در حوزه علمیه خواهران اردبیل اجرا می‌شود 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha