برنامه‌های مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران در سال ۱۴۰۳ تشریح شد

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امسال در کنار برنامه‌های ابلاغی و وظایف سالانه این مرکز، در صورت تصویب و تأمین بودجه، برنامه‌های متنوعی همچون راه‌اندازی گروه‌های علمی، تولید رشته جدید در سطح سه، برگزاری دوره عالی فقه، تولید محتوای دروس پایه اول و دوم، و راه‌اندازی کانون‌های قرآنی نورالثقلین پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسانه‌ای حوزه علمیه خواهران، رحمه غروی نائینی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگویی خبری مطرح کرد: برای سال ۱۴۰۳ مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران برنامه‌های متنوعی را در کنار وظایف و اهداف سالانه خود در نظر دارد، که امید است با تصویب در مراجع ذی‌صلاح و تأمین پیش‌نیازهای لازم، عملیاتی شوند. 

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران در تشریح برنامه‌های جدید این مرکز گفت: راه‌اندازی گروه‌های علمی تخصصی در رشته‌های فقه و اصول، تاریخ اسلام و تفسیر و علوم قرآنی از مهمترین برنامه‌های این مرکز در سال ۱۴۰۳ است که در حال حاضر کلیه امور پژوهشی مرکز آموزش‌های غیرحضوری در کارگروه‌های تخصصی با حضور اساتید برجسته، تمشیت می‌شود.

غروی اظهار کرد: امسال در نظر داریم دوره عالی فقه را که در قالب درس خارج ارائه می‌شود، برای طلاب سراسر کشور، در مرکز آموزش‌های غیرحضوری راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه طلاب پایه اول و دوم سطح دو اجازه ورود به مرکز آموزش‌های غیرحضوری را ندارند، ابراز کرد: از اواخر سال گذشته، به مرور در حال تولید محتوای آموزشی دروس این پایه‌های تحصیلی هستیم تا اگر طلاب به جهتی با مشکلی مواجه شدند و یا به خاطر به‌وجود آمدن شرایط خاصی موفق به تحصیل حضوری این دو پایه در مدارس علمیه نشدند، شرایط لازم برای آمادگی پشتیبانی درسی و آموزشی این طلاب فراهم گردد.  

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ به دنبال راه‌اندازی رشته‌های جدید برای تحصیل طلاب در مرکز آموزش‌های غیرحضوری هستیم؛ برخی رشته‌ها متقاضی بسیاری در سراسر کشور دارند و احساس نیاز آن رشته‌ها فراوان است که امیدواریم اجرای غیرحضوری این رشته‌ها به تأیید شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه برسد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگی، طرح‌های بسیار خوب قرآنی مورد توجه قرار گرفته است؛ از جمله، طرح ترنم وحی از دو سال پیش با هدف توانمندسازی روخوانی و روان‌خوانی و تجوید طلاب در حال اجرا است و تا کنون حدود ۲ هزار طلبه مرکز آموزش‌های غیرحضوری این دوره‌ را گذرانده‌اند، در سال ۱۴۰۳ نیز برای طلاب ورودی جدید و ۳۰۰ نفر که از سال گذشته باقی مانده‌اند، طرح ترنم وحی را برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: راه‌اندازی کانون‌های قرآنی نورالثقلین، برگزاری جلسات قرآنی در عرصه‌های حفظ و روخوانی و تبیین معارف قرآنی، برگزاری جلسات درس اخلاق، تشکیل گروه‌های تهذیبی کوثر و.... از دیگر برنامه‌های جدید مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران در بخش فرهنگی و تربیتی در سال ۱۴۰۳ است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha