زنان انسان‌ساز هستند

استاد مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان گفت: زنان انسان‌ساز هستند و این شخصیت قوی زنان ایرانی، ابرقدرت‌های پوشالی جهان را به لرزه درآورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم صغری مهری ‌فیروزجائی در مراسمی که به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه ‌معصومه(سلام‌الله‌علیها) در مدرسه علمیه حضرت صدیقه‌ فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: دهه کرامت بهترین فرصت برای ترویج سیره رضوی و معرفی ابعاد شخصیت حضرت فاطمه‌ معصومه(سلام‌الله‌علیها) به عنوان الگویی تمام عیار برای دختران است.

وی ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله‌علیها) را فرصت مغتنمی برای تبیین جایگاه دختر و زن در اسلام دانست و تصریح کرد: در فرهنگ اهل بیت(علیهم‌السلام) که ریشه در وحی و کلام الهی دارد، زنان و دختران جایگاه خاصّی دارند و استفاده از تعابیر زیبا و بلند برای دختران حاکی از این موضوع است. 

استاد حوزه ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی امروز نقش‌های دختران و بانوان در جامعه بیش از پیش شده است؛ بنابراین دختران برای ایفای نقش صحیح نیاز به الگوهایی دارند تا بتوانند با تمسک به سیره آن‌ها بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند.

خانم مهری به مقام شفاعت و مقام علمی و معنوی حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) اشاره و تصریح کرد: در حدیثی از امام صادق(علیه‌السلام) آمده است که قم حرم اهل بیت(علیهم‌السلام) است و همه شیعیان به شفاعت حضرت وارد بهشت می‌شوند.

وی با استناد به روایاتی گفت: با توجه به سیره پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به دختران خود محبت کنید؛ وقتی وجود دختر در خانواده از محبت پرشود، امور دینی برای او نهادینه و پذیرفته می‌شود.

استاد حوزه، پوشش مناسب زنان در ورود به اجتماع را برای حفظ کرامت زن دانست و خاطر نشان کرد: حجاب زن نه تنها مانع فعالیت‌های اجتماعی نیست بلکه برای عدم نگاه جنسیتی به زن و جلوگیری از نیازهای جنسی در خارج از چارچوب خانواده است.

خانم مهری با بیان این که براساس سخن امام خمینی(ره) از دامن زن، مرد به معراج می‎رسد، تصریح کرد: زنان انسان‌ساز هستند و این شخصیت قوی زنان ایرانی، ابرقدرت‌های پوشالی جهان را به لرزه درآورده است.

وی نقشه فرهنگ غرب را سلب امتیازات ویژه زنان ایرانی دانست و تاکید کرد: وقتی زنان جامعه با برنامه‌های غیرارزشی و میدان رقابت‌های کاذب از نقش و ارزش‌های اصلی خود دور و ضعیف شوند؛ به سبب آن جامعه ضعیف و به بردگی کشیده خواهد شد.

استاد حوزه با بیان این که باید حواسمان به گام های شیطان باشد، گفت: شیطان از همان اول، آخر فاسد را نشان نمی‌دهد و باید عاقل و هوشیار باشیم تا تجربه غلط بیشتر از ۲۰سال کشورهای غربی برای انحلال بنیان خانواده در کشور ما اجرا نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha