راه‌اندازی مقطع تحصیلی سطح ۴ برای اولین‌بار در حوزه علمیه خواهران استان ایلام

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام از راه اندازی مقطع سطح چهار حوزه خواهران در استان با هدف تربیت استاد و پژوهشگر و ارتقای کیفی برنامه های علمی، پژوهشی و تبلیغی طلاب در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیبه خواهران، حجت الاسلام حسین تمرخانی در گفت‌وگویی با اشاره به استقبال جوانان از تحصیل در حوزه، گفت: امسال برای اولین‌بار مقطع تحصیلی سطح ۴ یا اصطلاحاً دکتری رشته تفسیر تطبیقی در حوزه علمیه خواهران استان ایلام راه‌اندازی شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام بیان کرد: راه اندازی مقطع سطح چهار حوزه خواهران در استان و توسعه مدرسه تخصصی فاطمه زهرای اطهر(سلام الله علیها) ایلام با هدف تربیت استاد، پژوهشگر و ارتقای کیفی برنامه های علمی، تربیتی، پژوهشی و تبلیغی طلاب، حضور عفیفانه و اثر بخش بانوان طلبه در جامعه  و ... صورت گرفته است. که طلاب خواهر فارغ التحصیل یا شاغل در مقطع تحصیلی سطح ۳  استان درصورت تمایل می‌توانند برای تحصیل در مقطع تحصیلی سطح ۴ که دوره عالی تخصصی هم‌تراز با دکتری است، اقدام کنند.

وی با تشکر ویژه از توجه شورای سیاستگذاری به استان‌های در حال توسعه به ویژه استان ایلام، زحمات و عنایات قابل توجه حجت الاسلام و المسلمین فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور و سایر معاونین، همکاران و کارشناسان بزرگوار ایشان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، اظهار کرد: بحمدالله در حال حاضر مقاطع تحصیلی سطح دو (سیکل و دیپلم)، سطح سه و چهار در حوزه‌های علمیه خواهران استان ایلام اجرا می‌شود. پ

وی همچنین بیان کرد: از نکات حائز اهمیت این است که مدیریت استان ایلام با بهره گیری از ظرفیت های بومی استان توانسته مقطع سطح چهار را در استان راه اندازی نماید.و من بعد از حضور اساتید بومی به عنوان سرمایه های علمی پژوهشی گرانقدر استان بهره خواهد برد.

راه‌اندازی مقطع تحصیلی سطح ۴ برای اولین‌بار در حوزه علمیه خواهران استان ایلام

حجت الاسلام تمرخانی در پایان با تقدیر از حمایت های نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام جناب حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار و هیأت امنای مدرسه، همین طور تلاش های مدیر، کادر و اساتید مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر (سلام الله علیها) ایلام و همکاران مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، تصریح کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی در مراکز حوزوی، باعث جهش علمی و موفقیت های پی در پی طلاب و فضلای جوان در رقابت های علمی، پژوهشی و فرهنگی خواهد شد که ان شاء الله با دور اندیشی مسئولان ، هم گرایی و هم افزایی و حضور پر شور و نشاط طلاب و دانش آموختگان به عرصه تولید علم و پذیرش مسئولیت های علمی ، تبلیغی و اجتماعی، شاهد درخشش بیش از پیش و بالندگی مستمر حوزه های علمیه خواهران باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha