مضاعف شدن ثواب و گناه در ماه حرام

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: در ماه حرام گناهان و ثواب کارهای خوب انسان مضاعف خواهد داشت، بنابراین باید تلاش کنیم در این ماه اعمال خوب را چند برابر کنیم و از گناهان پرهیز نماییم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، جلسه اخلاق و نشست شورای اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد با حضور مدیر و معاونان و همکاران این مجموعه در سالن اجتماعات امام خمینی(رحمة الله علیه) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در این جلسه با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع)، اظهار داشت: محدث قمی روایتی را نقل می‌کند که اگر انسان سه روز متوالی پنجشنبه و جمعه و شنبه را در ماه ذی القعده روزه بگیرد، ثواب نهصد سال عبادت برای او نوشته خواهد شد.

وی افزود: در مفاتیح الجنان مطلبی از علی بن ابراهیم قمی بیان شده که همانطور که در ماه حرام گناهان و ثواب کارهای خوب انسان مضاعف خواهد داشت، بنابراین باید تلاش کنیم در این ماه اعمال خوب را چند برابر کنیم و از گناهان پرهیز نماییم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم)، اظهار کرد: «لا تقوم الساعة حتی یُعز الله فیه ثلاثا: درهما من حلال، و علما مُستفادا، و أخا فی الله عز و جل»، قیامت بر پا نشود مگر آنگاه که خداوند سه چیز را کمیاب گرداند: درهمی از حلال، یعنی در آخر الزمان مال حلال کمیاب می‌شود و برای رسیدن به حلال باید تلاش مضاعفی انجام بدهیم تا به آن برسیم و دوم اینکه علم و دانش مفید کم خواهد شد، یعنی بعضی به دنبال علومی خواهند رفت که هیچ سود دنیایی و به‌خصوص اخروی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش شود به دنبال علومی برویم که در آخرت برای ما سودمند باشد، گفت: سوم اینکه برادری در راه خدا کمیاب خواهد شد، یعنی انسان اگر کاری هم انجام دهد برای رضای الهی نخواهد بود، بلکه صرفا به خاطر پست، مقام و ثروت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر اظهار کرد: باید همه حواس خود را معطوف به این کنیم که اگر کاری برای دیگران انجام می‌دهیم، صرفا برای خداوند متعال باشد و قطعا در مسیر رسیدن به خوبی‌ها و صفات نیکو، سختی‌ها و مشکلات فراوانی ممکن است وجود داشته باشد.

در ادامه این جلسه مشکلات مدارس علمیه مورد بررسی قرار گرفت و هر کدام از معاونان با ارائه گزارش و بیان مسائل و مشکلات مدارس علمیه، به راهکارهای آن اشاره کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha