تولد فرزند زیباترین هدیه، برای خانواده است

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان گفت: خانواده جایگاهی استوار برای حفظ و رشد جامعه است و فرزند هدیه نابی از جانب خداوند برای خانواده‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ هرمزگان، خانم زهرا صالحی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و هفته جمعیت با بیان اینکه ترس خانواده‌ها از فرزندآوری باید از بین برود، خاطرنشان‌کرد: پیری جمعیت موجب کاهش باروی و کاهش جمعیت جوان جامعه می‌شود که این روند بزرگترین آسیب را به یک جامعه ایجاد می کند و مسیرهای رسیدن به رشد و پویایی را در آن جامعه محدود و کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات مهم در جامعه این است که آمار سقط جنین به مراتب بیشتر از فرزندآوری شده و در این راستا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی زیادی به ویژه برای زنان ایجاد شده است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان ضمن استناد به حدیث پیامبر(صل الله علیه و آله و سلام) "خانه ای که کودکان در آن نباشند، برکت ندارد" تصریح کرد: از مزایای چند فرزندی می توان به مسؤلیت پذیر بودن بچه‌ها، رشد شناختی، دلگرم بودن بچه‌ها به هم دیگر، دلگرم بودن پدر و مادر به بچه‌ها و گرم بودن محیط خانه و خانواده اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ازدواج و فرزندآوری به افراد تشخص اجتماعی و حتی بین خانواده و اقوام عزت می‌دهد، گفت: ضروری است که کشورمان را جوان نگه داریم، مثل الان که جامعه جوانی داریم و همین جوان‌ها باعث پیشرفت‌های علمی بزرگ ما در ایران و سطح دنیا شده‌اند.

خانم صالحی در پایان ضمن بیان برنامه‌های اهم هفته‌ی جمعیت، خاطرنشان کرد: انتشار عناوین روزشمار هفته جمعیت، برگزاری کارگاه عوارض سقط جنین و برگزاری طرح مشاوره محله به محله در هفته جمعیت از برنامه‌های هفته جمعیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha