تبدیل ایران به قطب تشیع، یکی از اهداف امام‌رضا(ع) بود

استاد حوزه علمیه گفت: هجرت امام‌رضا(ع) به ایران دوخاصیت داشت، اول آن‌که ایران را به یک پایگاه بزرگ برای شیعه تبدیل کردند و دوم، معارف امامت و ولایت مانند زیارت جامعه‌کبیره به برکت وجود ایشان عمومی شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه علمیه خواهران کشور، حجت‌الاسلام روح‌الله نمازی در گفت‌وگویی بیان کرد: یکی از نکات زندگانی حضرت علی‌بن‌موسی‌ الرضاالمرتضی(ع) که به عالم آل‌محمد(ص) شهرت داشتند، هجرت ایشان به ایران بود که ورود ایشان دارای دوخاصیت بود، اول آن‌که ایران را به یک پایگاه بزرگ برای شیعه تبدیل کردند و دوم معارف امامت و ولایت مانند زیارت جامعه‌کبیره به برکت وجود ایشان عمومی شد.

وی افزود: از طرفی مأمون با دعوت امام‌رضا(ع) به خراسان چند هدف را دنبال می‌کرد که اهم آن، تخطئه مدعای شیعه مبنی بر غصبی بودن خلافت اموی و عباسی، کنترل کردن امام(ع) و تحت سیطره درآوردن شیعه در دستگاه حکومتی خود و کسب وجهه معنوی بود.

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: ولی حضرت‌رضا(ع) بادرایت خود و تعیین شروطی بر مبنای عدم دخالت در عزل، نصب و امور حکومتی، عملا تمام نقشه‌های مأمون را نقش بر آب کردند و مأمون وقتی به اهداف شوم خود نرسید امام(ع) را مسموم و به شهادت رساند.

وی ادامه داد: حرم و بارگاه ایشان به زیارتگاه عاشقان از اقصی نقاط جهان تبدیل شده است و ان شاءالله خداوند توفیق زیارت و عمل به دستورات ایشان و اهل‌بیت(ع) را به همه ما عنایت بفرماید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha