محوریت مجالس اهل‌بیت(ع) معرفت به خداوند است

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: مهم‌ترین و ارزشمندترین اهداف برگزاری مجالس اهل‌بیت(ع) رسیدن به معرفت دینی و اولیای خداوند است زیرا که سِرّ و هدف خلقت بشر، امری جز مغفرت نیست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه علمیه خواهران کشور، حجت‌الاسلام سیدصادق میرشفیعی در محفل معارفی شامگاه حرم بانوی کرامت بیان کرد: مجالس اهل‌بیت(ع) باید زیبنده شأن مطهر اهل‌بیت (ع) قرار گیرد، زیرا نام مقدس اولیای خداوند دارای حرمت است و از آن‌جایی که نتیجه مجالس، رسیدن به معرفت خداوند است طبیعتا رفتارهای بی خردانه‌ای مانند کف و سوت در آن جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین و ارزشمندترین اهداف برگزاری مجالس اهل‌بیت(ع) رسیدن به معرفت دینی و اولیای خداوند است زیرا که سِرّ و هدف خلقت بشر، امری جز مغفرت نیست و انسان به‌طور موقت مهمانی در این محل گذر است که نباید هم و غمی جز رسیدن به خدا، در دل خود راه دهد.

استاد اخلاق حوزه افزود: نشانه‌های معرفتی خداوند تمام زندگی انسان را محاصره کرده است، تمام مخلوقات آیاتی برای شناخت خداوند محسوب می‌شوند و باعث تعجب است که انسان فانی چرا چنین نشانه‌هایی را که مبین و روشن است، نمی‌بیند.

وی مطرح کرد: در بین تمام نشانه‌هایی که برای رسیدن به معرفت خداوند وجود دارد، پیامبر گرامی اسلام و ائمه‌اطهار(ع) بزرگترین و وجود مبارک حضرت صاحب‌الزمان(عج)، عالی‌ترین آن‌ها است.

حجت‌الاسلام میرشفیعی اظهار کرد: آیت‌الله بهاءالدینی نقل می‌کند؛ تمام اولین و آخرین خلق خداوند هرچه دارند از وجود با برکت پیامبر گرامی اسلام است، باید خداوند را شاکر باشیم که بهترین انبیا و معلم خود را برای هدایت ما نازل کرد تا بتوانیم از سفره معرفت، علم و دانش ایشان بهره ببریم.

وی ادامه داد: برای پیدا کردن معرفت خداوند به اهل‌بیت(ع) وابسته‌ایم زیرا بشر مخلوق، حتی ذره‌ای از علوم ائمه‌اطهار را ندارد اما با وجود آن در غرور و تکبر واهی خود غرق شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha