تقویت ارتباط با خدا یکی از راه‌های مقابله با استرس و اضطراب است

استاد دانشگاه تهران گفت: یکی از معضلات جوانان امروزی، دچار شدن به بیماری های روحی و روانی است که ارتباط قوی با خدا از راهکارهای مؤثر آن است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران کشور، با همت مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) غرق آباد، نشست فرهنگی باموضوع راهکارهای مقابله با افسردگی و اضطراب با حضور آقای دکتر سلیمانی استاد دانشگاه تهران در سالن اجتماعات دبیرستان الزهرا این شهرستان برگزار شد.

سلیمانی گفت: یکی از معضلات جوانان امروزی، دچار شدن به بیماری های روحی و روانی است که ارتباط قوی با خدا از راهکارهای مؤثر آن است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: عوامل گوناگونی سبب بروز این قبیل معضلات می شود که باید آنها را شناسایی کرده و بر اساس میزان تأثیری که دارند با شیوه های مناسب به مقابله با آن ها پرداخت.

وی افزود: استرس در بین خانواده‌های تک‌فرزند بیشتر از پرجمعیت است؛ زیرا والدین آن ها مدام در نگرانی و استرس هستند که اتفاق بدی برای فرزندشان به وجود نیاید و خواه ناخواه این استرس و اضطراب را به فرزند خود نیز انتقال می دهند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: اولین و مهم ترین عامل برای مقابله با وضعیتی که فرد در آن دچار استرس و نگرانی و اضطراب شدید می شود، تقویت بُعد ایمانی و توکل بر خدای متعال است .

وی در پایان به تکنیک هایی در جهت مقابله با استرس و اضطراب بیان کرد که از جمله آن ها :خواب کافی ، تفریح و مسافرت ، ورزش کردن، رژیم غذایی سالم و ...

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha