مجلس ختم رئیس‌جمهور شهید به میزبانی مفتی اعظم روسیه در مسجد جامع مسکو برگزار شد

مراسم ختم رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی و شهدای همراه در سانحه بالگرد، به میزبانی مفتی اعظم روسیه و با حضور صدها تن از مسلمانان اهل‌تسنن و تشیع جمعه در مسجد جامع مسکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در ادامه ابراز همدردی مقامات بلندپایه سیاسی و مذهبی روسیه، شیخ راویل عین‌الدین مفتی اعظم و رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه ، پیش از نماز جمعه مسکو، میزبان مجلس ختم آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران و دیگر همراهان در سانحه بالگرد بود و در این مراسم که کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، دیپلمات‌های برخی کشورهای اسلامی و صدها تن از مسلمانان اهل سنت و تشیع روسی حضور داشتند، راویل عین‌الدین مفتی اعظم مسلمانان روسیه در آغاز این مراسم گفت: بار دیگر این ضایعه بزرگ را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به اهتمام جدی آیت‌الله رئیسی به ضرورت وحدت و همبستگی بین مسلمانان گفت: ایشان با حضور تاریخی در جمع مسلمانان اهل سنت در مسجد جامع مسکو، برای همیشه در یاد و خاطره مسلمانان روسیه باقی خواهد ماند.

مفتی اعظم روسیه گفت: رئیسی در آغاز سفر رسمی خود (در سال ۱۴۰۰) به روسیه، من را نزد خود دعوت کرد و زمانی که من،‌ ایشان را دعوت کردم، صمیمانه این دعوت را پذیرفت.

شیخ عین‌الدین گفت: ما مسلمانان روسیه، دوست خود را از دست دادیم اما امید پابرجاست همانطور که رهبر ایران گفت، سیاست خارجی ایران تغییر نخواهد کرد و مناسبات ایران با کشورهای دوست تحکیم خواهد شد و به دفاع از فلسطین ادامه خواهیم داد.

رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری این کشور پس از وقوع حادثه جلسه ای با حضور مسئولان امنیتی و شرایط اضطراری این کشور و نیز سفیر ایران در مسکو با هدف کمک به عملیات نجات حادثه بالگرد برگزار کرد، گفت: برای ما مسلمانان، چنین رویکردی از سوی رئیس‌جمهوری روسیه بسیار خوشایند بود و این رویکرد نشان از محبت و برادری او نسبت به دوستان ما است.

مفتی اعظم مسلمانان با اشاره به تشییع باشکوه پیکرهای مطهر شهدای سانحه بالگرد گفت: در روزهای اخیر شاهد بودیم که میلیونها نفر در سراسر ایران با رئیس جمهور شهید خود وداع کردند، که این موضوع نشان از عشق مردم به رهبرشان آیت‌الله خامنه‌ای دارد.

شرکت‌کنندگان در این آیین ضمن قرائت آیاتی از قرآن کریم و فاتحه، علو درجات آیت‌الله رئیسی و دیگر همراهان را از درگاه خداوند متعال مسألت کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha