اعجاز هستی در گرو شناخت امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) نهفته است

استاد اخلاق حوزه گفت: پیامبر گرامی اسلام در وصف امیرالمومنین علی(ع) و حضرت زهرا(س) می‌فرماید: همانطور که شگفتی‌ها و عجایب قرآن قابل شمارش نیست، شمایل و اعجاز علی(ع) که قرآن ناطق پروردگار است نیز قابل وصف نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه علمیه خواهران کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌ انصاریان در شام سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه‌الزهرا(س) در محفل معارفی حرم بانوی کرامت، گفت: اگر وجود دو طایفه نبود جهنمی وجود نداشت و همه آدمیان در بهشت به‌سر می‌بردند که یکی از آن دو طایفه، معاند و دیگری منکر است یعنی آن گروهی که ادعای وجود عالمی، بدون خداوند را در سر می‌پروراند و آن گروهی که منکر وجود پروردگار نمی‌شدند اما در مقابل فرامین آن، سرکشی می‌کردند، این دو گروه باعث ساخته شدن هفت طبقه جهنم بودند.

وی در مورد عظمت و قدرت خداوند در ساخت و مدیریت دنیا، افزود: سوره الرحمن یکی از عجایب حقایق قرآن کریم است، خداوند در آیه 19 و 20 نقل می‌کند؛ مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیَانِ و بَیْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَا یَبْغِیَانِ، دو دریا را به گونه‌ای روان کرد که بر یکدیگر تجاوز نکنند، در واقع دو اقیانوس هند و اطلس به یکدیگر متصل‌اند بدون آن‌که باهم مخلوط شوند.

استاد اخلاق حوزه باتوجه به اعجاز خداوند در عالم هستی، ادامه داد: اقیانوس هند دارای رنگ لجنی و آب گرم و اقیانوس اطلس بالعکس، دارای آب زلال و سرد است، این دو اقیانوس میلیارد سال است که به یکدیگر چسبیده‌اند اما آب آن مخلوط نمی‌شود و از مرز خود تجاوز نمی‌کند که این موضوع نشان‌دهنده قدرت صنعت خداوند است.

حجت‌الاسلام انصاریان درباره علم و اعجاز قرآن کریم و سرآمد بودن آن بر تمام علوم غربی و دانشمندان اروپایی گفت: زمانی که برای تبلیغ به واتیکان سفر کرده بودم تمام مواردی که قرآن کریم هزاران سال پیش در مورد اعجاز عوالم طبیعی مانند دریا، بیان کرده بود را به رئیس انجمن گریگوری‌های ارامنه بازگو و ضمن ابراز نمونه بودن علوم و دانش اهل‌بیت(ع)، به تقلید دانشمندان اروپایی از متفکران اسلامی همچون ابوریحان بیرونی اشاره کردم و ایشان نیز برای استفاده از مطالب اسلام و اهل بیت(ع)، استقبال کرد.

وی ادامه داد: تفسیر ظاهری آیه 19 و 20 الرحمن این‌است که در این دو دریا مرجان و لولوهای قیمتی وجود دارد که فقط در این مکان پیدا خواهد شد اما تأویل باطنی این دو آیه، دو دریا را به وجود مبارک امیرالمومنین علی(ع) و حضرت صدیقه‌کبری(س) تشبیه می‌کند.

استاد اخلاق حوزه اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام در وصف امیرالمومنین و حضرت زهرا(س) می‌فرماید: دریای اول علی(ع) است همانطور که شگفتی‌ها و عجایب قرآن قابل شمارش نیست شمایل و اعجاز علی(ع) که قرآن ناطق پروردگار است، قابل وصف نخواهد بود، دریای دوم فاطمه‌الزهرا(س)، آقای زنان گذشتگان و آیندگان است، (سیده نساء العالمین من الاولین و الآخرین) که خشنودی او خشنودی من و خشنودی من خشنوی پرودگار را رقم می‌زند.

وی بیان کرد: با توجه به تأویل و تفسیر این آیه عصمت این دو بزرگوار مشخص می‌شود، از ازدواج این دو دریای معرفت لولو و مرجان قیمتی (امام حسن و امام حسین علیهماالسلام) به وجود آمد که خیر و برکت را بر جهان ساطع کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha