اعمالی که بهشت را برای انسان تضمین می‌کند

استاد اخلاق حوزه با اشاره به اینکه بر اساس فرمایش پیامبر اسلام(ص)، پرهیز از ظلم، ستم و آزار مردم و همچنین حفظ آبرو و جلوگیری از هتک حرمت مردم از اعمالی است که انسان را به بهشت می‌رساند، گفت: نگاه حرام تیری از تیرهای شیطان است که چشم را تا روز قیامت زخم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در محفل معارفی شامگاه حرم بانوی کرامت، بیان کرد: مردم با مطالعه و شنیدن روایات اهل‌بیت(ع) می‌توانند زندگی خود را بر مبنای دستورات الهی شاقول‌گیری کنند که آیا مسیر زندگی خود ‌در راه درستی بسر می‌برد یا خیر.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پیشگاه امام‌هادی(ع) عرض کرد؛ من می‌خواهم دین خود را بر شما ارائه کنم تا اگر نقض و خطایی در آن وجود داشت بر من متذکر شوید، امام(ع) بلافاصله فرمودند؛ من دین تو را تایید و امضا می‌کنم، این تعبیر و معنای شاقول است.

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: تمام انبیا، ائمه اطها(ع) و قرآن کریم شاقول هدایت و اندازه‌گیری اعمال و رفتار مردم‌اند، کسی که بخواهد زندگی، اقتصاد، سیاست و اخلاق خود را شاغول‌گیری کند، نیازی به انجام کار سخت نخواهد داشت.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند؛ ای مردم، برای هدایت و اندازه‌گیری اعمال‌تان شش فرمان خداوندی را بپذیرید که اگر آن‌ها را رعایت کنید من بهشت را بر شما ضمانت خواهم کرد، اول آن‌است که در سخن گفتن با هرکسی، چه مسلمان چه غیر مسلمان دروغ نگویید زیرا دروغ امری غیر واقع است که وقتی با تقلب به شنونده بیان می‌شود، امکان شنیدن حقیقت از مخاطب را سلب و محروم می‌کند.

انصاریان در ادامه روایت پیامبر بیان کرد: دومین فرمان خداوند خلاف وعده عمل نکردن است، وقتی به خدای خویش، امام، خانواده و همسر و فرزند وعده‌ای دادید به آن وفادار باشید، مورد سوم خیانت نکردن به امانت است، اگر شما را امین فرض کردند با خیانت به باور و اعتماد آنان خدشه‌ای وارد نکنید، این روایات فردی نیست بلکه جنبه همگانی دارد.

وی مطرح کرد: چهارمین مورد حفظ چشم از نگاه به نامحرم و آلودگی است زیرا نگاه حرام تیری از تیرهای شیطان است که چشم را تا روز قیامت زخم می‌کند، پنجم پرهیز از ظلم، ستم و آزار مردم و مورد آخر حفظ آبرو و از جلوگیری از هتک حرمت مردم است.

استاد اخلاق حوزه در پایان افزود: اگر کسی به شش فرمان خداوند که از لسان مبارک پیامبر(ص) جاری شد، عمل کند ایشان بهشت را برای او امضا خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha