دوره تربیت مربی تجوید به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان گفت: دوره تخصصی تربیت مربی تجوید برای استان‌های سمنان، چهارمحال‌وبختیاری، یزد، فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه‌وبویراحمد، با میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، ملیحه فلاحیان‌بیشه در گفت‌وگویی اظهار کرد: دوره تخصصی تربیت مربی تجوید برای استان‌های سمنان، چهارمحال‌وبختیاری، یزد، فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد، با میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.

وی افزود: اسلام، آخرین و کامل‌ترین دین الهی است و خداوند تبارک و تعالی برای رشد و تعالی فردی و اجتماعی، برنامه‌ها و احکام جامعی را در کتاب آسمانی قرآن‌کریم گنجانده است و از آنجایی که آموزش و تبیین قرآن کریم نیاز به نیروهای متخصص و کارآمد در این زمینه دارد، همچنین با توجه به اهمیتی که قرآن‌کریم برای مسلمانان دارد، موجب شده است رشته‌های بسیاری مرتبط با قرآن و حدیث در نظام آموزشی کشور در نظر گرفته شود.  

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران اصفهان ادامه داد: در همین راستا معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز جهت تحقق اهدافی دوره تربیت مربی تجوید قرآن‌کریم را برنامه‌ریزی کرد.

فلاحیان‌بیشه گفت: بر اساس سیاست آموزش مستمر مهارت‌های قرآنی، ضرورت دارد ضمن شناسایی نیروهای مستعد در امر آموزش قرآن، توانمندسازی آنان به روش‌های نوین نظام یافته و یک پارچه، طی برگزاری دوره‌های تربیت مربی تجوید قرآن، مورد توجه جدی قرار گیرد. 

وی اصافه کرد: به همین دلیل تأمین نیروهای متخصص و مجرب و تقویت بُنیه علمی و مهارت تدریس اساتید تجوید، برگزاری دوره‌های آموزش حضوری ویژه اساتید ضرورت دارد.

این استاد حوزه علمیه خواهران گفت: از اهداف این دوره می‌توان به تقویت بُنیه علمی مربیان در زمینه روخوانی و تجوید قرآن کریم، ارتقاء سطح قرآنی و مهارتی اساتید قرآن، آشنایی مربیان با مبانی کلّی آموزش تجوید قرآن کریم، آشنایی با فنون و مهارت‌های تدریس تجوید قرآن کریم، تقویت توان کلاس‌داری شرکت‌کنندگان از طریق کارگاه عملی اشاره کرد.

وی از دیگر اهداف این دوره را ایجااد انگیزه لازم در مربیان قرآن جهات استمرار و تداوم آموزش علوم قرآنی و ارتقاء سطح کیفی و تخصصی آنها دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد هماهنگی در روش تدریس مربیان با استفاده از موثرترین شیوه‌های آموزش قرآن‌کریم از دیگر اهداف این دوره قرآنی بود.

وی افزود: این دوره ۳۲ساعت و در ۳روز و با حضور ۴۲نفر و  پس از انجام مصاحبه ورودی از بین ۶۰نفر برگزار گردید.

فلاحیان‌بیشه گفت: منبع آموزشی این دوره، کتاب روش تدریس روخوانی و تجوید قرآن (استادان شهیدی و حبیبی) در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و در دو بخش قرائت و تدریس همراه با ساعات مباحثه در شب با حضور اساتید برجسته‌ی ملی و کشوری بود.

وی ادامه داد: مجری برگزاری دوره بر اساس این طرح، به صورت حضوری و در استان‌های منتخب، بر عهده مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران خواهد بود.  

این مسئول فرهنگی با اشاره به سر فصل‌های دوره خاطرنشان کرد: این دوره شامل روش تدریس تجوید، آشنایی با فنون و مهارتهای تدریس تجوید، شیوه‌های ایجاد جذابیت در کلاس، تدریس متن آموزشی توسط استاد، کارگاه کلاس‌داری و تدریس تجوید، تدریس عملی شرکت کنندگان، بررسی روش تدریس شرکت‌کنندگان، ارائه راهکارهای عملی و اصلاحی در تدریس شرکت کنندگان، قرائت عملی مخارج، صفات و احکام بود.

فلاحیان‌بیشه افزود: افتتاحیه و اختتامیه دوره با حضور و سخنرانی مدیر کل اداره قرآن و تهذیب حوزه‌های علمیه خواهران کشور خانم بهجت‌پور و مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی‌نژاد برگزار شد.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha