برگزاری همایش از «از غدیر تا ظهور»، ویژه بانوان علوی استان زنجان
همایش «از غدیر تا ظهور» ویژه بانوان جامعه قرآنی و بسیجی استان زنجان

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان با هدف تبیین جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران در تداوم انقلاب اسلامی و رفع نیازهای معنوی جامعه، در ایام دهه ولایت، همایش «از غدیر تا ظهور» را ویژه بانوان فعال و اثرگذار استان زنجان برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه های علمیه خواهران، مدیریت حوزه علمیه خواهران همایش «از غدیر تا ظهور» را با حضور حجت الاسلام سید روح الله موسوی، از اساتید بنیاد مهدویت قم، در استان زنجان برگزار کرد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین محدر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به عظمت حج و جایگاه روز عرفه در آمرزش گناهان، بهترین دعا در این ایام را با استناد به دعای عرفه، «اسئلک فکاک رقبتی من النار» خواند و افزود: همه گرفتاری های فردی و اجتماعی امروز نتیجه و اثر گناهان و اعمال انسان است و هیچ وقت از خداوند شری صادر نمی شود».

وی در ادامه با اشاره به رسالت انبیاء در محقق کردن حاکمت مطلق توحید در عالم، حادثه غدیر را امتداد همین هدف خوانده و عنوان کرد: علامه طباطبایی(ره) عصاره تمام فضیلت ها و خوبی ها در توحید جمع است و منشأ تمام بدی ها، شر است، پس اگر می خواهیم تمام خوبی ها در عالم جمع شود، که مظهر تمام خوبی ها در حکومت حضرت ولی عصر(عج) محقق می گردد، باید جامعه به سوی جامعه توحیدی حرکت کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان، تقابل نرم افزاری و علمی را به عنوان مهم‌ترین تقابل جبهه توحید و شرکت در عصر حاضر خواند و عنوان کرد: امروز مهم ترین جهاد، جهاد علمی و روشنگری  است، اگر  بخواهیم در این جهاد علمی و روشنگری پیروز بشویم بایستی علوم حوزوی و فرهنگ حوزوی در جامعه تقویت شود تا امثال علامه طباطبایی ها و ... پرورش یابند، بنابراین رسالت شما بانوان علوی به عنوان سفیر در این جهاد علمی بسیار مهم است زیرا هر استعدادی که برای  این مسیر مناسب است می بایست به سمت حضور در حوزه هدایت شود و این یک وظیفه همگانی است.

در ادامه جلسه نیز، حجت الاسلام موسوی، به صورت ویژه به جایگاه بانوان در آماده سازی جهان برای حضور قطب عالم امکان اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha