عرفه" بهترین فرصت برای شکستن بت‌های درون است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: عرفه، روز معرفت و بینش، روز وصل شدن به اوج فرزانگی در راه پروردگار و در نهایت بهترین فرصت برای شکستن بت های درون است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ هرمزگان، خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن، مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان بیان کرد: عرفه یکی از مقدس ترین روزها در تقویم تاریخ اسلامی است که خداوند متعال، بندگان خود را به عبادت و طاعت فراخوانده است و درهای رحمت و کرم خود را به روی بندگان گشوده و نیز به به آمرزش گناهان وعده داده است.

وی خاطر نشان کرد: خضوع در پیشگاه الهی، اظهار ندامت از گناهان، درخواست عفو و بخشش از حق تعالی، تامل و تفکر در اعمال، روی آوردن به اعمال نیکو و پسندیده، از جمله مضامین دعای عرفه است، روز عرفه روز طلب بخشش از درگاه الهی است که در سیره اهل بیت(علیه السلام) این مهم، مورد توجه خاص قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با استناد به سخن امام علی(علیه السلام) در عظمت روز عرفه که ‌" برخی از گناهان جز در عرفات بخشوده نمی‌شوند" تصریح کرد: عرفه، میعادگاه بریدن از خاک و پیوند دوباره با افلاک و روز توسل به مقام ربوبیت حضرت حق است چرا که درهای مغفرت و بخشش و رحمت الهی بر روی بندگان گشوده شده است.

وی در پایان تاکید کرد: توصیه می‌شود مسلمان، یکدیگر را برای اهتمام و انجام اعمال این روز ویژه در تاریخ اسلام دعوت کنند و با تقرب به حق تعالی، هرچه بیشتر از این روز، کسب فیض کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha