کارگاه غدیر شناسی در حوزه علمیه فاطمیه پاکدشت تهران برگزار شد

کارگاه یک‌روزه غدیرشناسی با سخنرانی سیده‌ فاطمه‌زهرا بالایی با موضوع آشنایی با مبانی امامت، بیان خطبه غدیر، غدیر در آیات و روایات، غدیر در منابع اهل‌عامه، وظایف ما در قبال غدیر و پاسخ به شبهات در حوزه علمیه خواهران فاطمیه پاکدشت تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، کارگاه یک‌روزه غدیرشناسی با سخنرانی سیده‌ فاطمه‌زهرا بالایی با موضوع آشنایی با مبانی امامت، بیان خطبه غدیر، غدیر در آیات و روایات، غدیر در منابع اهل‌عامه، وظایف ما در قبال غدیر و پاسخ به شبهات در حوزه علمیه خواهران فاطمیه پاکدشت تهران برگزار شد. 

این استاد حوزه علمیه خواهران گفت: بر هر مسلمان و شیعه و محب اهل‌بیت(ع) واجب است تا به اندازه وسع خود در تبلیغ غدیر کوشا باشد.

وی به تبیین وصیت نامه امام‌حسین(ع) که می‌فرمایند: «انما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدی(ص)، ارید ان امر بالمعروف و انهی عن المنکر» «من تنها برای اصلاح در امت جدم(ص) قیام کردم و می‌خواهم به معروف امر کنم و از منکر بازدارم» پرداخت و خاطرنشان کرد: بعضی‌ها میگویند چرا امامت که از اصول دین است باید فدای امر به معروف که فروع دین است شود. 

بالایی این شبهه را این‌گونه پاسخ داد: منظور از امر به معروف واجب فراموش شده «واقعه غدیرخم» است که امامت و ولایت امیرالمؤمنین‌علی(ع) است، و در واقعه عاشورا امامت امام‌حسین(ع) فدای امامت علی(ع) شد.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha