زنان نقش حیاتی در جامعه ایفا می‌کنند

آیت‌الله حسینی گفت: نقش مردها اگر چه نقش قابل توجه و مهمی در جامعه است، ولی نقش اولی و حیاتی را زن در جامعه ایفا می‌کند و اگر خدایی ناکرده زن که مادر و مربی جامعه است دچار آسیب شود، جامعه به تبع آن دچار آسیب‌های شدیدی می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، مدیر و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج دیدار کردند.

 در این برنامه حجت‌الاسلام موسوی‌اطهر مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه‌وبویراحمد ضمن تبریک عید سعید غدیر از حمایت‌ها و هدایت‌های آیت‌الله حسینی در امور حوزه‌های استان تشکر و قدردانی کردند و در ادامه، فاضلی مشاور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان درباره سفر عتبات که از طرف مدیریت استان برای اساتید مدارس تدارک دیده شد، توضیحاتی داده و درباره پروژه‌های عمرانی منابع پایدار در مدارس استان گزارشی ارائه دادند و درخواست پیگیری مصوبات و بودجه جهت تکمیل پروژه‌ها را درخواست کردند.

در ادامه آیت‌الله حسینی با تبریک عید سعید غدیرخم بیان کرد: از اینکه در دولت کفر نیستیم باید شکرگذار باشیم.

وی ادامه داد: امروزه حوزه‌های علمیه خواهران مورد توجه ویژه حضرت حجت(عج) هستند و در واقع خانه و منزل‌گاه حضرت هستند و حوزه‌ها در مسیر ترویج اسلام و معارف ناب الهی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: بخش عظیمی از جامعه را زنان و بانوان شامل می‌شوند و جامعه اسلامی بواسطه زنان حیات پیدا می‌کند و امروز کارکرد حوزه‌های خواهران اگر بیشتر از حوزه‌های برادران نباشد کمتر هم نیست و نیاز اصلی جامعه امروز بیشتر به تربیت است و مربیان این جامعه هم زنان هستند.

امام جمعه یاسوج افزود: نقش مردها اگر چه نقش قابل توجه و مهمی در جامعه است، ولی نقش اولی و حیاتی را زن در جامعه ایفا می‌کند و اگر خدایی ناکرده زن که مادر و مربی جامعه است دچار آسیب شود جامعه به تبع آن دچار آسیب‌های شدیدی می‌گردد، زیرا پایه ی جامعه زنان هستند و اگر مرد خانواده دچار انحراف شود تا حدودی قابل جبران است ولی اگر مادر دچار انحراف و آسیب شود خانواده دچار مشکلات غیر قابل جبران می‌گردد و نقش مادر در جامعه یک نقش تربیتی و واقعاً آرام‌بخش است.

وی اضافه کرد: حوزه خواهران ستون تربیتی مربیان است و مربی در جامعه نقش رهبری فرهنگی و اجتماعی را عهده‌دار است و اینکه حوزه‌ها باید برای جذب طلاب خواهر تلاش کنند و طلابی که جذب آموزش و پرورش می‌شوند هم باید مسئولیت خود را در بحث جذب حوزه خواهران ایفا کنند.

وی در پایان گفت: منابع پایدار هم برای اینکه حوزه‌ها از این وضعیت نامناسب و مشکلات عدیده‌ای که دارند خارج شوند، باید به صورت جدی پیگیری و در دستور کار قرار گیرند.

انتهای‌پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha