عید غدیر خم روز ناامیدی و یأس کافران است

استاد مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان گفت: اعلام و نصب ولایت علی(علیه‌السلام) در روز غدیر و پیام اکمال دین با اعلام ولایت، همه کفار را مأیوس کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم طاهره ربانی در مراسم جشن عید سعید غدیر خم که با حضور بانوان، کارکنان، طلاب و اساتید در مدرسه علمیه حضرت صدیقه‌فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: عید غدیر خم روزی است که منصب ولی‌اللهی از سوی خداوند تعیین و جانشین پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به عنوان پرچم‌دار مسیر هدایت معرفی شده است.

وی با بیان این که ولایت، کل رسالت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را تحت‌الشعاع خود قرار داده است، افزود: امامت و جانشینی حضرت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به قدری مهم است که ۲۳ سال جهاد و خون دل خوردن ایشان مشروط به آن است. 

استاد حوزه با استناد به آیه سوم سوره مبارکه مائده، روز غدیر را روز ناامیدی و یاس کفار دانست و تصریح کرد: زمانی که تهمت، جنگ و سوء قصد به جان پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)  نافرجام ماند، تنها امید کفار، رحلت ایشان بود که اعلام و نصب ولایت علی(علیه‌السلام) در روز غدیر و پیام اکمال دین با اعلام ولایت، همه کفار را مأیوس کرد.

وی با بیان این که در روز عید غدیر موضوع اکمال دین با پیام ولایت مطرح شد، خاطرنشان کرد: ائمه هدی(علیهم‌السلام) در طول تاریخ نسبت به اهمیت و بزرگداشت غدیر توجه بسیار داشته و پس از رخداد وقایع مختلف تاریخی در احیاء آن به شیوه‌های مختلف اهتمام داشته‌اند.

خانم ربانی عید غدیر را شرط ایمان مسلمین دانست و تاکید کرد: دستور به تکریم عیدغدیر، به دیدار مؤمنان رفتن در این روز، روزه گرفتن، نماز شکر خواندن و نظایر آن از مجموعه تدابیری است که ائمه هدی(علیهم‌السلام) برای تکریم عید سعید غدیر سفارش کرده‌اند. 

وی به اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری و معرفی فرد اصلح نیز اشاره کرد و ادامه داد: از وظایف خطیر مبلغان غدیر، شناسایی فرد اصلح با گفتگو و مشورت در مرحله اول و معرفی آن با روش پسندیده اسلامی بدون تخریب دیگر نامزدها به اطرافیان و مردم در گام بعدی است.

کارشناس مذهبی با بیان این که حضور حداکثری و انتخاب درست باعث مأیوس شدن منافقین داخلی و دشمنان خارجی می‌شود، تصریح کرد: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح دو وظیفه مهم در ایام انتخابات است و هر مسلمانی؛ زن، مرد، پیر، جوان، در شهر و روستا وظیفه دارد مبلغ انتخابات باشد و دیگران را به حضور در انتخابات دعوت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha