رشته مطالعات اسلامی زنان بصورت غیر حضوری(برخط) اجرا می‌شود

مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران گفت: برای اولین بار، رشته مطالعات اسلامی زنان بصورت غیر حضوری(بر خط) توسط پژوهشکده زن و خانواده زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، مریم بابائی اظهار داشت: طلاب دارای مدرک حوزوی سطح دو و داوطلبان دارای مدرک دانشگاهی کارشناسی در رشته‌های همسو از مدرسه عالی شهید مطهری(ره) و دانشگاه امام صادق(ع) با حداقل معدل ۱۴ که ساکن شهرهای قم و تهران نباشند، می توانند در این رشته بصورت غیرحضوری و داوطلبان ساکن قم و تهران نیز بصورت حضوری در این رشته نام نویسی نمایند.

بابایی بیان کرد: داوطلبان پس از قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه تخصصی می‌توانند در رشته مطالعات اسلامی زنان مشغول به تحصیل شوند، تعداد واحدهای این رشته مجموعا ۱۰۲ واحد بوده که ۳۰ واحد آن عمومی و ۷۲ واحد تخصصی است.

وی در خصوص شرایط معافیت از آزمون ورودی تشریح کرد: حافظان کل قرآن کریم یا نهج‌البلاغه یا صحیفه سجادیه با ارائه‌ی گواهی معتبر، رتبه اول مرحله استانی و رتبه‌های اول تا سوم مرحله کشوری هر رشته از المپیادهای علمی در سطح دو در سه سال اخیر با معرفی‌نامه معتبر از معاونت آموزش مرکز، از آزمون ورودی معاف هستند.

مدیر کل سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه افزود: دارندگان دانشنامه سطح دو با حداقل معدل کل ۱۸ و طلاب شاغل به تحصیل با حداقل معدل کل ۱۹ و در نهایت استعدادهای برتر فعال با معرفی‌نامه معتبر از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز از دیگر گروه‌هایی هستند که از آزمون ورودی معاف هستند.

وی در خصوص امکانات مورد نیاز برای تحصیل غیر حضوری تصریح کرد: دارا بودن امکانات سخت‌افزاری لازم از قبیل رایانه، وب کم، میکروفون و اینترنت پرسرعت حداقل دو مگابیت برثانیه در طول دوره آموزشی و همچنین مهارت‌های لازم از جمله آشنایی با ویندوز، نصب و استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی آن و اینترنت از جمله ملزومات لازم در تحصیل غیر حضوری است.

بابایی ابراز کرد: استفاده از اساتید خبره و متخصص حوزه زن و خانواده، آموزش پژوهش محور، توانمندسازی دانش‌پژوهان در تحلیل مساله، ایجاد انگیزه جهت راه اندازی تشکل و حلقه‌های علمی تخصصی و مشاوره های علمی، تحصیلی و تربیتی و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه از جمله مزایای شرکت در این رشته تحصیلی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: آزمون ورودی سطح ۳ حوزه های علمیه خواهران در تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد، داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی پذیرش حوزه های علمیه خواهران به نشانی paziresh.whc.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha