تعظیم شعائر حسینی از اوجب واجبات است

مرجع‌تقلید شیعیان گفت: تعظیم شعائر حسینی از اوجب واجبات است و هر کس در این راه به هر نحوی خدمت کند اجرش بی‌حساب و اسمش در دفتر حضرت صدیقه‌کبری(س) ثبت و ضبط می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، آیت‌الله وحید خراسانی در آستانه‌ی ماه محرم‌الحرام در دیدار با جمعی از خادمین هیئات مذهبی قم اظهار کرد: تعظیم شعائر حسینی از اوجب واجبات است و هر کس در این راه به هر نحوی خدمت کند اجرش بی‌حساب و اسمش در دفتر حضرت صدیقه‌کبری(س) ثبت و ضبط می‌گردد.

وی افزود: سیاه‌پوشان و عزاداران سیدالشهداء در صف اول مقربان در روز حشر هستند.

این مرجع‌تقلید در ادامه با اشاره به روایت امام‌رضا(ع) به نقل از ریان‌بن‌شبیب که حضرت می‌فرمایند: "لقد بکت السماوات السبع و الارضون"، گفت: عزاداری و گریه بر سیدالشهداء(س) اکسیر اعظم است، همه‌ی شما در این ماه سوره‌ی یس بخوانید و به مادر امام‌زمان هدیه کنید تا رزق اشک شما را امام‌زمان(عج) بنویسد.

وی با سفارش به هیئات‌مذهبی مبنی بر این که جلسات با زیارت آل‌یاسین آغاز گردد، خاطرنشان کرد: از عاشورا تا اربعین هر شب زیارت عاشورا را بخوانید و برای فرج دعا کنید که در تعجیل فرج مؤثر است.

وحیدخراسانی با اشاره به وضعیت معیشتی مردم و گرانی ارزاق بیان کرد: کسانی که تمکن دارند از اطعام مردم در این ماه غافل نشوند، این مردم ایتام آل‌محمد(ع) هستند، اجر این کار لا یدرک و لا یوصف است.

این مرجع‌تقلید در پایان، برپایی دسته‌های عزاداری را در همه جا اعم از شهرها و روستاها در ایام محرم، بالاخص تاسوعا و عاشورا را خواستار شد و گفت: هیئات‌مذهبی در قم، حتما دسته‌های عزاداری را به حرم حضرت فاطمه‌معصومه(س) ختم کنند، حرم حضرت فاطمه‌معصومه(س) باید میزبان دسته‌های عزاداری بر سیدالشهداء(ع) باشد.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha