عاشورا جلوگاه بزرگ تسلیم در تاریخ بشریت است

فرمانده بسیج اساتید و نخبگان مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان، تـوکل را از آموزه‌های‌ کلیدی‌ دین‌ برشمرد که آثار شگرف و سترگی بر فرد و جامعه دارد و گفت: عاشورا جلوگاه بزرگ تسلیم در تاریخ بشریت است که از سوی امام حسین(ع) درخشش کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، نرگس مهیاپور فرمانده بسیج اساتید و نخبگان مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان در مراسم دهه اول محرم که در مؤسسه قرآنی این مدرسه و در جمع شماری از بانوان برگزار شد، تـوکل را از آموزه‌های‌ کلیدی‌ دین‌ برشمرد که آثار شگرف و سترگی بر فرد و جامعه دارد و ادامه داد: عاشورا جلوگاه بزرگ تسلیم در تاریخ بشریت است که از سوی امام حسین(علیه‌السلام) درخشش کرد.

وی توکل را ناشی از اعتماد بر ذات اقدس اله و موجب آرامش انسان برشمرد و افزود: یکی از مهمترین درس‌های نهضت امام حسین(علیه‌السلام) توکل بر خداوند در تمام امورات و تصمیمات بوده و یکی از صحنه‌های زیبای توکل در قیام امام حسین(علیه‌السلام) در روز عاشورا است.

فرمانده بسیج اساتید و نخبگان مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان با استناد به روایاتی به تاکید توکل بر خدا پرداخت و گفت: هر کس بر خدا توکّل کند، خداوند کفایت مهمات و مشکلات او را می کند «ومن یتوکّلْ علی الله فهو حسْبه»

مهیاپور یکی از مهمترین درس‌های نهضت امام حسین(علیه‌السلام) را توکل بر خداوند در تمام امورات و تصمیمات دانست و گفت: یکی از صحنه های زیبای توکل در قیام امام حسین(علیه‌السلام) در روز عاشورا است، عاشورا جلوگاه بزرگ تسلیم در تاریخ بشریت است که از سوی امام حسین(علیه‌السلام) درخشش نمود.

وی توکل را رکن سبک دینی زندگی دانست و تصریح کرد: بحث توکل فراتر از یک بحث اخلاقی است، زندگی، عاقبت و ابدیت ما به توکل بر خدا گره خورده و اینکه تحت ولایت خدا باشیم یا شیطان، به توکل گره خورده است.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha