اولین لغزش زبان بیهوده گویی است

نشست اخلاقی پیرامون گناهان زبان در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست اخلاقی پیرامون گناهان زبان با حضور خانم نظام آبادی استاد مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اراک برگزار شد.

خانم نظام آبادی بیان کرد: زبان، این عضو بدن که کوچک ولی جرمش بزرگ است را باید تحت نظر عقل و شرع مهار کنیم.

وی گفت: طبع انسان به آزادی زبان تمایل دارد و در شریعت هم به حفظ و کنترل آن به شدت ترغیب شده و در فضیلت سکوت و کم حرفی خیلی تاکید شده است.

نظام آبادی تصریح کرد: باید بررسی کرد که لغزش های زبان چه چیز هست؟ اما گناهانی که انسان به وسیله زبان مرتکب می شود عبارت از بیهوده گویی خرده گیری، خودنمایی، مجادله،مرافعه، فحش و بد زبانی شوخی نابجا ،تمسخر و استهزا افشای راز دیگران، غیبت، دروغ ،سخن چینی، دو زبانی و .... است.

وی افزود: اولین لغزش زبان بیهوده گویی است. بیهوده گرایی فرصت تفکر و ذکر را از انسان می گیرد و لحظات عمر را بی هیچ دستاوردی بر باد می دهد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند خوشا به حال کسی که زیادی سخنش را برای خودش نگه دارد و زیادی مالش را به دیگران می بخشد. پرگویی تبدیل به یک بیماری می شود که درمانش جز با توجه و مواظبت ممکن نیست.

وی ادامه داد: انسان در صورتی از پرگویی دست بر می دارد که بفهمد که مرگی در پیش است و در برابر هر کلمه ای که می گویید مسئول و بداند لحظاتی که با سخنان بیهوده از دست می دهد و این زبان ابزاری است که می تواند به وسیله آن بهشت و یا برعکس می تواند به وسیله آن جهنم را بدست بیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha