فعالیت‌های مبلغین و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) پارسیان در ماه محرم

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) پارسیان، خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) در راستای عمل به وظیفه‌ دینی خود همراه و همسو با دیگر هیئات مذهبی شهرستان میزبان برنامه‌هایی در ماه محرم بود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، فاطمه انصاری‌فر معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) پارسیان در گفت‌وگویی، ضمن تسلیت ایام سوگواری و اسارت اهل‌بیت عصمت‌وطهارت(ع) اظهار کرد: کربلا و درس‌های قیام خونین حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) نیاز حیاتی جامعه ما و بلکه نیاز بشریت است، بنابراین باید معارف حسینی در تمام سطوح و در بُعد جهانی ترویج شود.

انصاری‌فر با اشاره به اهمیت عبرت‌پذیری از واقعه‌ عاشورا، گفت: باید از کربلا و نهضت حسینی درس اخلاص، اخلاق و معنویت، درس ولایت‌مداری و اخلاق سیاسی بگیریم.

وی با اشاره به اهمیت واقعه تاریخی عاشورا در سبک زندگی اسلامی، ابراز کرد: در ماه محرم چون دل‌ها و قلب‌ها آمادگی بیشتری برای پذیرش معارف دینی دارند، بهترین فرصت جهت ارائه مسایل اخلاقی و معنوی می‌باشد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) پارسیان، خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نیز در راستای عمل به وظیفه‌ دینی خود همراه و همسو با دیگر هیئات مذهبی شهرستان میزبان برنامه‌هایی در این ماه بود.

وی به تشریح فعالیت‌های مبلغین و طلاب این مدرسه علمیه در ایام عزاداری امام حسین(ع) پرداخت و گفت: برگزاری روضه‌های خانگی همراه با سخنرانی با موضوع سبک زندگی اسلامی، مداحی و روضه‌خوانی به رسم هر ساله در دهه اول محرم، برگزاری حلقه‌های معرفتی و تربیتی ویژه نوجوانان عاشورایی، اجرای فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر در بین دسته‌های سینه زنی در روز عاشورا همراه با هدایای عفاف و حجاب، بیان قصه‌های روز عاشورا و وقایع آن برای کودکان و خردسالان، همکاری و مشارکت با موکب دانش آموزی جهت دوخت ۲۰۰۰ سجاده برای زائرین اربعینی و همکاری با مساجد و هیئت‌ها جهت پخت غذای نذری از جمله این اقدامات است.

انصاری‌فر تأکید کرد: برپایی موکب اربعین با همکاری ستاد اربعین شهرستان از دیگر برنامه‌های پیش رو در ایام اربعین می‌باشد.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha