برای مصون ماندن باید ابزارهای شیطان را بشناسیم

مدیر مدرسه عالی تخصصی حصرت خدیجه(س) بابل گفت: برای مصون ماندن، باید ابزارهای شیطان را بشناسیم، اولین ابزار تطمیع است، با پول و مال یا با مقام و منصب است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، میزگرد «ابزارهای شیطان در عاشورا» با سخنرانی فاطمه پورمهدی مدیر مدرسه عالی تخصصی حضرت خدیجه(س) بابل برگزار شد.

در ابتدای این برنامه پورمهدی گفت: در آخرالزمان شیطان آسیب‌های فراوانی بر مؤمنان وارد می‌کند و هر روز سنگ‌اندازی بیشتر می‌شود و حتی افراد مؤمن نیز در خطر فریب شیطان هستند و اگر تهذیب نفس نداشته باشیم فجور به سراغ ما می‌آید.

وی افزود: شیطان از همه ابزارها و وسوسه‌ها استفاده میکند، به کربلا که نگاه می‌کنیم می‌بینیم تنها بعد از پنجاه سال از رحلت پیامبر و در سال ۶۱هجری دو گروه مسلمان در مقابل هم ایستادند، هر دو گروه موحد بودند، متعبد بودند، به یک قبله نماز می‌خواندند ولی یکی در راه حق و دیگری در راه باطل بود.

این استاد حوزه علمیه خواهران گفت: برای مصون ماندن، باید ابزارهای شیطان را بشناسیم، اولین ابزار تطمیع است، با پول و مال یا با مقام و منصب است.

پورمهدی ادامه داد: دومین ابزار، ایجاد آرزوهای طولانی است، آرزوی طولانی یعنی چه؟ یعنی آرزویی که منقطع نمیشود و تمامی ندارد، به هرچه رسید باز چیز دیگر میخواهد و گرنه درخواست داشتن از خدا بد نیست.

وی اضافه کرد: سوم ابزار ترسهای غیرمقدس یعنی بجای ترس از دست دادن ایمان و خدا و عاقبت بخیری، ترس از دست دادن مقام و پول و...داشته باشیم.

این استاد حوزوی افزود: چهارمین ابزار تحریک شهوت است، پنجمین ابزار نیز ایجاد شبهه کردن است، شبهه یعنی خلط حق و باطل یعنی باطل را شبیه حق دیدن.

پورمهدی در پایان گفت: شیطان خودش از مقربین بود ولی به دلیل غرور و عُجبش گمراه شد عابد بود ولی عبد نبود، مقام معظم رهبری در سالهای اخیر بسیار بر بصیرت تأکید می‌کنند.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha