بازدید مدیر و معاونین حوزه‌های علمیه خواهران کشور از مدارس علمیه خواهران شهرکرد+ تصاویر

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به اتفاق هیئت همراه، از مدرسه علمیه فاطمیه و مدرسه علمیه تخصصی معصومیه شهرکرد بازدید کرد.

به  گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، به اتفاق هیئت همراه، در اولین روز از سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری، ضمن بازدید از مدرسه علمیه فاطمیه و مدرسه علمیه تخصصی معصومیه شهرکرد، با کادر این مدارس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل با حضور در جمع کادر مدرسه علمیه فاطمیه با بیان اینکه وعده‌های الهی تخلف‌ناپذیر است، گفت: وعده خدا در مورد یاری و نصرت مؤمنین حق است و بر اساس آیات الهی سنت خداوند تخلف ندارد؛ زیرا خداوند وفی است و آنچه را وعده می‌دهد تحقق می‌پذیرد؛ اما نکته اینجاست که انسان بر اساس محاسبات خود نمی‌تواند زمان تحقق وعده و نصرت الهی را بدست آورد.

وی با اشاره به اینکه علم و مقام عالم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: بر اساس روایات معصومین (ع)، ماهیان دریا و پرنده‌های آسمان برای اهل علم استغفار می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، با تاکید بر اینکه علماء مشمول خیر کثیر خواهند شد، ادامه داد: از علمای شیعه با عنوان مرابطون یاد شده، یعنی کسانی که حتی از مجاهدان و رزمندگان خط مقدم جنگ نیز جلوتر هستند و مقام والایی دارند؛ لذا در روز قیامت خداوند علماء را با نام بندگان خوب من خطاب می‌کند و در روز قیامت عالمان را صدا می‌زنند تا به آنها خیر کثیر دهن و آنقدر به آن ها نعمت می‌دهند که دچار فرح می‌شوند و این مهم در صورتی است که آنها در راه خدا و به خاطر خدا سختی ها و دشواری های دنیا را تحمل کرده باشند.

وی افزود: معلم و متعلم همیشه باید در حال شاگردی و علم‌آموزی باشند و معلم در مقام معلمی و متعلم در مقام علم آموزی هیچگاه نباید احساس استغناء کنند و دائم باید در حال فراگیری و ارتقاء علمی و معنوی خود باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به اینکه مادیات و امکانات در موفقیت انسان‌ها بی‌تأثیر نیست، ادامه داد: این گونه نیست که هر چه امکانات بیشتر باشد لطف و عنایت الهی نیز بیشتر شود؛ بلکه در طول تاریخ، به ما ثابت شده است که انسان هایی که با توکل بر خدا سختی ها را تحمل کردند و در راه حق گام برداشتند موفق و مایه مباهات شدند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه می‌توانند انسان‌های عالم و عابد تربیت کنند، گفت: تلاش مسئولین حوزه‌های علمیه بر این باشد که شاگردانی بهتر از خود تربیت کنند و با توکل بر خداوند زمینه را برای ارتقاء علمی و معنوی طلاب و بالندگی بیشتر حوزه‌های علمیه خواهران فراهم سازند.

لازم به ذکر است، بعد از سخنان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، معاون آموزش و فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد، گزارش مختصری از برنامه‌های خود ارائه دادند و پیشنهادات و درخواست هایی را مطرح کردند.

پس از بازدید از مدرسه علمیه فاطمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل به اتفاق هیئت همراه، از مدرسه علمیه تخصصی معصومیه شهرکرد نیز بازدید کرد.

وی پس از بازدید از فضای آموزشی، سایت و خوابگاه طلاب؛ در بازدید از کتابخانه این مرکز، بر لزوم به‌روز بودن سیستم‌ها و تأثیر فراوان نرم افزارها بر افزایش سطح علمی طلاب اشاره کرد.

در ضمن این بازدید، خانم اعتصامی نژاد، سرپرست مدرسه علمیه تخصصی معصومیه، گزارش مختصری پیرامون مسائل آموزشی و پژوهشی این مدرسه ارائه کرد.

بازدید مدیر و معاونین حوزه‌های علمیه خواهران کشور از مدارس علمیه خواهران شهرکرد+ تصاویر

بازدید مدیر و معاونین حوزه‌های علمیه خواهران کشور از مدارس علمیه خواهران شهرکرد+ تصاویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha