دشمن با استفاده از فضای مجازی در حال هویت‌بخشی به جوانان بویژه دختران است

خانم متولیان، در جمع معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری گفت: دشمن با استفاده از فضای مجازی موجود _که گاها ما با آن بیگانه هستیم_ در حال هویت بخشی به جوانان بخصوص دختران است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران، در جمع معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به جنگ ترکیبی شناختی که در آن دشمن همه اعتقادات و باورهای نسل جوان را مورد هجمه قرار داده است، گفت: گاهی برخی تصور می کنند فاصله نسلی به طور طبیعی وجود دارد، در حالی که واقعیت آن است که دشمن با استفاده از فضای مجازی موجود _که گاها ما با آن بیگانه هستیم_ در حال هویت بخشی به جوانان بخصوص دختران است.

وی افزود: با توجه به این شرایط، وظیفه ما در تبلیغ سنگین تر و متفاوت تر از سالیان قبل است و از آنجا که ابتدا روی ذهن جوان کار می شود و سپس برای او ایجاد نیاز و در نهایت محصول مرتبط با نیاز او عرضه می شود، معاونین محترم پژوهش باید بدانند چگونه بر اذهان جوانان می توان تأثیر گذاشت و معاونین فرهنگی و آموزش بدانند که بر این اساس چه نیازی دارند و چگونه این نیاز را راهبری کنند.

وی یادآور شد: البته برای این مهم ابتدا باید تفاوت ها را به طور جدی بپذیریم و بعد خود را مجهز کنیم؛ اگر نیاز به مهارت آموزی داریم باید خود را تجهیز کنیم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران تأکید کرد: زیست بوم متفاوت استان ها، راهبری های متفاوت می طلبد؛ لذا در یک استان به تناسب احوال و شرایط آن، ممکن است متفاوت با استان دیگر باشد.

در ادامه جلسه هر یک از معاونین ضمن توضیح اجمالی درخصوص وضعیت پژوهش مدرسه محل خدمت و بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص امور پژوهشی، نیازها و پیشنهادات خود را بیان کرد.

در پایان، پس از بحث و تبادل نظر بین اعضای جلسه، امور ذیل الذکر به تصویب رسید:

- پیگیری لازم جهت راه اندازی مرکز پژوهشی مطابق با ضوابط در مرکز استان

- تهیه یک دوره از کتب مورد نیاز رشته معارف قرانی مطابق با سند مبنایی سطح ۴

- تفکیک بودجه پژوهشی سطح ۳ از سطح ۴

- افزایش بودجه پژوهشی سطح ۴ در سامانه مبنا

- حمایت از تألیفات طلاب استان

- پیگیری رفع مشکل ثبت سامانه ای راهنمایی تعدادی از اساتید مدرسه علمیه تخصصی معصومیه شهرکرد

دشمن با استفاده از فضای مجازی در حال هویت‌بخشی به جوانان بویژه دختران است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha