اجلاسیه استانی هیئت امناء مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

در سومین روز از سفر مدیر حوزه های علمیه خواهران و هیئت همراه به استان چهارمحال و بختیاری، اجلاسیه استانی هیئت امناء مدارس علمیه خواهران استان، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، در سومین روز از سفر حجت الاسلام و المسلمین فاضل و هیئت همراه به استان چهارمحال و بختیاری، اجلاسیه هئیت امناء مدارس علمیه خواهران استان با هدف بررسی مشکلات و برنامه ریزی‌های عملیاتی و اجرایی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا معاون امور حوزه های علمیه خواهران در بیان جایگاه ویژه هیئت امناء در مدارس گفت: در حوزه های علمیه خواهران، بر اساس آیین نامه و ضوابط، هیئت امنا یک جایگاه واقعی و تاثیرگذار دارد و امری صوری نیست و لذا بخش عظیمی از اختیارات مرکز مدیریت به هیئت امنا سپرده شده است.

وی با اشاره به میزان تأثیر و نقش آفرینی هیئت امنا در مدارس گفت: اگر هیئت امنایی فعال بود و کار را هدفمند پیش برد، آن حوزه علمیه، پویا، با نشاط و موفق خواهد بود در غیر این صورت اگر هیئت امنایی وجود نداشت و یا وجود داشت ولی موفق و هدفمند عمل نکرد، آن حوزه علمیه به اهدافش نخواهد رسید.

پس از سخنان معاون امور حوزه ها، از هر مدرسه، یک نفر به نمایندگی از اعضای هیئت امنا مدارس، به بیان نکات و دغدغه های مربوط به مدرسه خود، پرداختند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران، با اشاره به جایگاه مهم هیئت امناء مدارس گفت: به اعتقاد بنده، استفاده از ظرفیت هیئت امنا در مدارس، در حد یک تشریفات و تعارف نیست بلکه ترکیب هیئت امنا به گونه ای است که از مهارت ها و تخصص ها و دانش های متفاوتی برخوردار هستند و امور مختلف مدرسه را تمشیت و تولیت می کنند.

وی افزود: مرکز مدیریت حوزه های علمیه، بدون حمایت و بدون همکاری هیئت امنا، قادر به حل مشکلات مدارس نیست لذا باید نقش هیئت امنا را در مدارس جدی گرفت.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در ادامه تصریح کرد: همه اهتمام و توجه ما بر این است که بتوانیم عنصری را که خودش را در معرض قرار داده که بتواند دین و دیانت آینده این مملکت را رقم بزند، به آن جایگاه برسانیم و لذا اگر از خلأهای موجود سخن می گوییم همه برای این است که طلبه ای که می خواهد طلبگی کند و دین و دیانت آینده کشور را تامین و سربازی امام عصر (عج) را انجام دهد بتواند در یک فضای امن، آرام و ایمن، در وقت خودش نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به افق ۱۴۱۴ حوزه های علمیه خواهران، گفت: ما برای اینکه طلبه را به نقطه ای که باید نقش آفرینی کند برسانیم افق ۱۴۱۴ را ترسیم کرده ایم؛ افق ۱۴۱۴ یعنی باید در اموری که مربوط به بانوان است، بانوان خودشان تصدی کنند و خودشان مرجعیت پیدا کنند.

ایشان ادامه داد: ما سه برنامه میان مدت ۵ ساله در نظر گرفتیم که ستاد، ظرفیت های استانی را مهندسی خواهد کرد که ما بتوانیم در افق ۱۴۱۴ با عزم، همت، استعداد و ظرفیت همه شما، به آن قله و نتیجه مطلوب برسیم.

اجلاسیه استانی هیئت امناء مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha