جلسه فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران استان زنجان برگزار شد
دومین جلسه فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران استان زنجان در سال ۱۴۰۳

رئیس اداره ساماندهی و نظارت استان زنجان از برگزاری جلسه فصل تابستان مدیران مدارس علمیه خواهران با محوریت تبیین سیاست های کلی مدیریت استان در برگزاری مصاحبه های پذیرش سطوح سیکل، عمومی و عالی مدارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، جلسه فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران استان زنجان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محدر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به این مطلب که ارزش وجودی انسان به ایمان است، گفت: یکی از فضائل اخلاقی که جزء برترین ها و اصلی ترین آنهاست، ایمان است. برخی ارزش های اخلاقی قوام همه ارزش های وابسته به آن است. مانند صبر که در روایات داریم نسبت صبر به ایمان مانند سر به بدن است. اما با این وجود ایمان راس تمام ارزشهای اخلاقی، علت تامه و حتی علت منحصره سعادت انسان است. قرآن کریم می فرماید«قد افلح المؤمنون» یعنی فقط مومنان اهل فلاح و رستگاری هستند.یا در سوره مبارکه عصر،صراحتا بیان می فرماید که فقط اهل ایمان خسران نمی بینند.از سوی دیگر برخی ایمانها مستقر هستند و برخی مستودع.ما با دعای عاقبت بخیری آرزو می کنیم ایمانمان مستقر و تا آخر با ما همراه باشد.برای اینکه ایمان مستقر بماند محافظ هایی برای آن تعریف شده از جمله مهم ترین آنها، ویژگی حیا است. گاهی حیا را پوشش درست معنا می کنند ،گاهی فقط مختص بانوان می دانند در حالیکه حیا گستره بسیار وسیعی داشته و شامل همه انسانها می شود.اصل حیاء یعنی انسان مراقبت کند تا آنچه که شان انسان را پایین می آورد انجام ندهد.حیاء انسان را از انجام معصیت باز می دارد در نتیجه ایمان انسان با ترک گناه تبدیل به ایمانی مستقر می شود. در روایتی داریم که می فرماید: الحیاء و الایمان مقرونان یعنی هر کدام زایل شود دیگری نیز از بین می رود. حیاء با خجالت متفاوت است، در حیاء آنچه که واقعا قبح دارد انسان سعی می کند مرتکب نشود اما در خجالت انسان چیزی را که واقعا قبیح نیست بلکه در نظر خود او زشت شمرده می شود انجام نمی دهد».

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در ادامه با اشاره به موضوعات جلسه، افزود: «متاسفانه به دلایل متعدد ضعف علمی که در طلاب مشهود است، از جمله دلایل این ضعف: عدم انتقال درست مطالب درسی، عدم اهتمام طلبه به تحصیل، ضعف علمی یا تسامح بیش از حد استاد است. در امر پذیرش هم لازم است دقت از همان ابتدا مبذول گردد، چرا که پذیرش ۱۰ طلبه توانمند، باانگیزه، متدین و مقید و منظم بسیار بهتر از جذب حداکثری است که در ادامه هیچ ثمری نداشته باشد.»

در ادامه مدیران مدارس به بیان دیدگاه خود در خصوص علل ضعف آموزش طلاب پرداختند و راهکارهای میدانی و عملی برون رفت از این مشکلات و معظلات را بیان کردند.

بررسی شیوه های موفق مصاحبه پذیرش با حضور جناب آقای دکتر مولودی، مشاور تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه و تبیین محورهای کاربرگ‌های جدید مصاحبه توسط سرکار خانم موسوی، از همکاران معاونت آموزش مرکز، به صوت مجازی از برنامه های دیگر این جلسه بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha