کتاب «بلوغ دوم با محوریت مسائل فقهی یائسگی» به چاپ رسید

نویسنده کتاب بلوغ دوم گفت: کتاب بلوغ دوم به صورت تخصصی به مسئله فقهی یائسگی پرداخته است و برای طلاب و دانشجویان رشته فقه و همچنین برای معینه‌های کاروان‌های حج مفید خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، زهرا فیروزآبادی، نویسنده کتاب بلوغ دوم اظهار کرد: از سال ۸۴ وارد حوزه شده و سطح ۳ را در رشته فقه و اصول مرکز غیرحضوری قم تمام کردم و در حال نوشتن رساله سطح ۴ در رشته تفسیر تطبیقی در حوزه کوثر تهران می‌باشم و همزمان در رشته علوم قرآن و حدیث مقطع دکترا در دانشگاه امام صادق مشهور به تحصیل بوده و توفیق تدریس دروس ادبیات تاریخ اسلام، تجوید و روش تحقیق را در حوزه و دانشگاه داشته و حدود ۱۰ سال معاون پژوهش حوزه می باشم.

وی افزود: از ابتدا به پژوهش و نوشتن مقالات علمی علاقه مند بودم و در زمینه فرهنگی به صورت فردی و محدود فعالیت داشته و بیشتر در زمینه تدریس و پژوهش فعالیت می‌کنم.

فیروزآبادی بیان کرد: کتاب بلوغ دوم توسط مرکز نشر هاجر، ناشر تخصصی زن و خانواده به تازگی چاپ شده و به صورت گسترده در دسترس جامعه علمی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای گسترش معارف اسلامی در زمینه نویسندگی به علاقه‌مندان این رشته پیشنهاد می‌کنم در ابتدای امر استعداد و توانایی‌های خود را شناسایی نموده چون برخی استعداد تبلیغ، برخی تدریس و برخی پژوهش دارند و لزومی ندارد همه محقق یا مبلغ شوند و پس از شناخت توانایی‌های خود به صورت تخصصی با اصول نویسندگی آشنا شده و شروع به نوشتن نمایند و از نوشتن هراس نداشته باشد تنها در فرایند نوشتن می‌توانند آزمون و خطا کنند و رشد علمی داشته باشند.

نویسنده کتاب بلوغ دوم افزود: بحمدالله از سال ۹۰ تدریس و تبلیغ معارف دین را در حوزه‌های علمیه تهران و همچنین در مدارس دخترانه شروع کرده‌ام.

وی بیان کرد: کتاب بلوغ دوم به صورت تخصصی به مسئله فقهی یائسگی پرداخته است و برای طلاب و دانشجویان رشته فقه و همچنین برای معینه‌های کاروان‌های حج مفید خواهد بود.

فیروزآبادی ادامه داد: در تبلیغ دین و نشان دادن زیبایی‌های معارف اسلام کم کاری داشته و در عصری که گروه‌ها و فرقه‌های مختلف مشغول تبلیغات همه جانبه خود هستند فعالیت‌های محدودی کردیم و برنامه میدانی در این زمینه نداشته ایم.

وی بیان کرد: موضوع پایان نامه سطح ۳ را ملاک یائسگی در مذاهب خمسه انتخاب کردم و اثر را به مرکز نشر هاجر دادم و پس از بررسی‌ها و طی مراحل مختلف و انجام اصلاحات به عنوان بلوغ دوم به چاپ رسید.

نویسنده کتاب بلوغ دوم ادامه داد: مباحث فقهی ظرافت‌های خاص خودش را دارد و علاوه بر آن در موضوعات فقهی که تطبیق بین مذاهب شیعه و اهل سنت است گاهی دسترسی نداشتن به کتب فقهی اهل سنت و همچنین عربی بودن همه کتاب‌ها باعث کندی در روند کار می‌شود.

وی افزود: این اثر در جلسه دفاعیه و توسط ارزیابان نشر هاجر بررسی شد و به جهت نگاه تطبیقی به این موضوع که بین مذهب شیعه و مذاهب چهارگانه اهل سنت وجود داشت مورد توجه قرار گرفت.

فیروزآبادی در پایان خاطرنشان کرد: در موضوع یائسگی چند کتاب و مقاله نوشته شده که در مورد اهل سنت کار به صورت گسترده انجام نشده و گاهی نظرات آنان به صورت پراکنده در ضمن مباحث بیان شده است؛ در این اثر تلاش شد نظرات فقهای مذاهب چهارگانه اهل سنت در کنار نظرات فقهی شیعیان مورد بررسی و مقایسه قرار گیرد.

کتاب دیگری با عنوان نقد آثار مستشرقان در برخورد پیامبر صلی الله علیه و آله با یهود از این نویسنده چاپ گردیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha