کارگاه تربیت مربی همیاران اجتماعی در گناوه برگزار شد

کارگاه تربیت مربی همیاران اجتماعی به همت مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه و با حضور طلاب، اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، کارگاه تربیت مربی همیاران اجتماعی به همت مدرسه علمیه الزهرا (س) گناوه با حضور طلاب، اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد.

در این کارگاه با تدریس خاتون باباحسنی، دکترای روانشناسی مباحثی از قبیل مفهوم شناسی و بررسی علل و عوامل زمینه ساز و آشکارساز در اقدام به خودکشی و مداخله های فوری و فشرده در خودکشی بیان شد.

خانم باباحسنی، روانشناس اظهار کرد: سبک زندگی دینی نقش پیشگیرانه ای در بروز و شیوع آسیب ها دارد، همچنین دین هر چقدر در زندگی عملیاتی تر باشد تأثیر آن بیشتر است و باعث تقویت صبر و تاب آوری در قبال مشکلات می شود.

وی ادامه داد: یکی از عوامل ریشه ای خطر اقدام به خودکشی در سال‌های بعد، عدم دلبستگی و انسجام ناکافی بین اعضای یک خانواده است.

باباحسنی همچنین ناتوانی حل مسئله در پاسخ‌دهی مناسب به پیش آمدها و مشکلات را از دیگر عوامل مؤثر در اقدام به خودکشی برشمرد که باید به نوجوانان مهارت های حل مسئله و تصمیم گیری صحیح را آموزش دهیم و مهم ترین نکته رابطه صحیح پدر و مادر با خودشان و با فرزندان است و نتیجه آن حل مسائل فرزندان است.

این کارگاه با پرسش و پاسخ حاضران در سالن پایان یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha