شاه‌کلید همسرداری خوب، احترام متقابل است

مشاور مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) گرگان، گفت: برای تشکیل یک خانواده ایده آل که موجودی زنده است باید منیّت را کنار گذاشت و همچنین می‌توان شاه کلید همسرداری خوب را احترام متقابل برشمرد زیرا یک مرد در زندگی نیازمند توجه، تشکر و تشخص(اقتدار) است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌علمیه خواهران، فرحناز رجب زاده، مشاور مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان در دومین نشست از سلسله‌ نشست های تخصصی تبلیغ ویژه مبلغین که از سوی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) با حضور مبلغین این مدرسه برگزار شد، بیان کرد: باید خانواده را اولین کارخانه انسان‌سازی برشمرد زیرا استاد مطهری «خانواده را کانون رشد و آرامش بشر» می داند که در این کانون نقش زن پررنگ تر و اساسی تر است و پیامبر(ص) برای زن خوب، صفت ودود را بیان می‌کند که صیغه مبالغه به معنای پر محبت و لبریز از مهربانی و دلسوزی است.

وی افزود: برای تشکیل یک خانواده ایده آل که موجودی زنده است باید منیّت را کنار گذاشت و همچنین می‌توان شاه کلید همسرداری خوب را احترام متقابل برشمرد زیرا یک مرد در زندگی نیازمند توجه، تشکر و تشخص(اقتدار) است.

مشاور مدرسه علمیه عدم کنترل زبان و نسنجیده سخن گفتن، نسنجیده قضاوت کردن را دو محور کلی اختلاف و مشکلات در زندگی برشمرد و ادامه داد: اختلاف مشکل آفرین نیست بلکه توقف بر اختلاف‌ها، تعصب، لجاجت و بدنبال آن جر و بحث کردن‌ها مشکل آفرین است.

وی خاطرنشان کرد: عدم صداقت و عدم تعهد زوجین نسبت به یکدیگر، حاکم شدن بدبینی و سوء ظن نسبت به یکدیگر، نگاه ابزاری به یکدیگر داشتن و نیز خودمحوری و خودخواهی از عوامل سرد شدن روابط زوجین است.

رجب زاده در پایان سخنان خود تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین رموز موفقیت در هر کار و مسئولیت، پذیرش آن کار و مسئولیت است، هریک از زوجین باید شرایط، موفقیت، خانواده، کار و خصوصاً شریک زندگی را بپذیرد و با ملایمت و مدارا کردن سعی در بهبود مشکلات و اختلاف داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha