زنان سیگاری در سریال‌های نمایش خانگی؛ آیا تلویزیون به افزایش آمار بانوان سیگاری دامن می‌زند؟

مدرس دانشگاه گفت: زنان سیگاری در سریال‌های نمایش خانگی ضمن تبلیغ مصرف دخانیات این موضوع را در جامعه ترویج و عادی سازی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه علمیه خواهران، مریم قنبری مدرس دانشگاه بیان کرد: زنان سیگاری در سریال‌های نمایش خانگی ضمن تبلیغ مصرف دخانیات این موضوع را در جامعه ترویج و عادی سازی می کنند.

وی ادامه داد: سلبریتی‌ها در جامعه الگو هستند و باید اخلاقی را در جامعه ترویج دهند که در راستای سلامت سایر افراد جامعه باشد.

قنبری افزود: با کاهش تولیدات رسانه ملی، گرایش به سمت سریال‌های نمایش خانگی افزایش یافت اما برخی از این تولیدات خط قرمزها را عبور کردند و مروج فرهنگ غربی در کشور شدند.

قنبری تصریح کرد: بسیاری از دختران به تقلید از سلبریتی‌ها امروز سیگار شدند و آمار دختران اعتیاد به سیگار در کشور به طرز غیر قابل باوری در حال افزایش است.

مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه رسانه ملی باید روشنگری کنید، افزود: متولیان فرهنگ و هنر نباید به هر نوع آثاری به منظور بازدید بیشتر مجوز دهند زیرا تمام الگوهای بد سلبریتی‌ها در سریال‌های نمایش خانگی به سرعت در جامعه ترویج و عادی سازی می شود.

وی ادامه داد: نباید ساده از کنار آمار بالای زنان سیگاری گذشت زیرا شبکه نمایش خانگی در ترویج این مهم نقش داشته و دارد.

قنبری مطرح کرد: سیگار نه تنها زیبایی بانوان را به خطر می اندازد، زنان را در معرض انواع بیماری و اعتیاد به سایر مواد دخانی قرار داده و احتمال سقط جینن در بانوان سیگاری رایج است.

مدرس دانشگاه در پایان اظهار کرد: سلبریتی‌ها نباید مروج فرهنگ یا سبک زندگی غربی در کشور باشند، بلکه بایستی با رفتارهای شایسته و متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی به الگویی برتر در جامعه تبدیل شوند که کشور به آنها ببالند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha