تفرقه افکنی، موجب عذاب اجتماعی است

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد با اشاره به نامه امام رضا(ع) به عبدالعظیم حسنی، تفرقه افکنی را از موجبات عذاب اجتماعی ذکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه علمیه خواهران، خانم نیکپور در مراسم آخر صفر در مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، در تشریح نامه امام هشتم به عبدالعظیم حسنی، ابتدا به تبیین مقام علمی و معنوی آن بزرگوار به عنوان محدّث شیعه و واسطه علوم و فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) پرداخت که صالح و معتقد به اهل بیت بود نه فقط مُرید محض.

استاد حوزه در ادامه، ضمن بیانِ نامه امام رضا(علیه السلام) به عبدالعظیم حسنی، بستن راه های نفوذ شیطان را از جمله توصیه های امام به شیعیان مطرح نمود و تردید، ناامیدی، دشمنی و کینه را از راه‌های نفوذ شیطان ذکر کرد.

کارشناس مذهبی با اشاره به نامه امام رضا(علیه السلام) تمرین راستگویی، سکوت، ترک جدال، اِقبال به یکدیگر و دیدار همدیگر را از توصیه های مهم به شیعیان برشمرد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س)، عدم تَمزیق(از هم پاشاندن، متلاشی کردن اطرافیان) را از دیگر سفارش‌های آن امام همام عنوان نمود که فرمود: من با خودم عهد کردم اگر کسی به تَمزیق مشغول شود و یکی از دوستان ما را ناراحت کند، خدا را می خوانم که این فرد را به اشدّ عذاب در دنیا و خسارت دیده در آخرت مجازات نماید.

خانم نیکپور با استناد به فرمایش امام رضا(علیه السلام) گفت: پروردگار همه گناهان را می بخشد مگر مشرک به خدا، اذیت کننده دوستان ما و کینه توز(بدنیّت)

استاد حوزه در تبیین مطلب، باز کردن دُمل کینه(سخن گفتن در مورد موضوع رنجش)، عذرخواهی از خطا(و جبران) و توجه به محدودیت های طرف مقابل را از راه‌های رفع کینه ذکر نمود.

وی افزود: با توجه به نامه آن امام به حضرت عبدالعظیم حسنی، کسی که از شرک، اذیت، بدنیتی(و کینه) باز نگردد، روح ایمان از قلبش خارج و از ولایت ما اهل بیت بیرون می رود.

قرائت دعای توسل، بیان احکام و ذکر مصیبت اهل‌بیت(علیهم السلام) از بخش های دیگر این مراسم بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha