رسالت حوزه‌های علمیه تربیت عالمان مجاهد است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: رسالت حوزه های علمیه تربیت عالمان مجاهد است که در جهت اقامه دین صحنه علم و عمل را به هم پیوند می دهد .

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین گودرزی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در نشست با اساتید که در مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک برگزار شد،اظهار داشت: رسالت حوزه های علمیه تربیت عالمان مجاهد است که در جهت اقامه دین صحنه علم و عمل را به هم پیوند می دهد و بر پایه دو رکن اخلاق و معنویت واجتهاد و فقاهت ،جامعه اسلامی را در جهت تحقق تمدن اسلامی راهبری می‌کنند.

وی در ادامه به حدیثی از رسول گرامی اسلام اشاره کرد که می فرمایند:«من وَلّی مِن أمرِ المُسلِمینَ شَیئا فَوَلّی رَجُلاً و هُوَ یَجِدُ مَن هُوَ أصلَحُ لِلمُسلِمینَ مِنهُ فَقَد خانَ اللّه و رَسُولَهُ»کسی که عهده دار یکی از امور مسلمانان شود و فردی را سرپرست کاری کند، با این که می تواند کسی را که برای مسلمانان بهتر از او باشد بیابد ، به خدا و رسولش خیانت کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی تصریح کرد: مسئولیت پذیری و داشتن توانایی در تدریس از اصول اساسی در تدریس است.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی ضمن بیان حدیثی از امام علی (ع) که فرمودند: آخِرُ ما یخْرُجُ مِنْ قُلُوبِ الصِّدِّیقینَ حُبُّ الْجاه؛ آخرین چیزی که از محبت دنیا از قلب مؤمنان راستین خارج می شود، جاه طلبی است،دوری از تکبر و جاه طلبی را از ویژگی‌های مهم اخلاقی اساتید برشمرد .

وی خطاب به اساتید این مدرسه گفت: در روش‌های تدریس سبکی روان و آسان و روش‌های جدید را انتخاب کنید و آستانه تحمل خود را در مقابل سؤالات و انتقادات طلاب بالا ببرید.

جلالی مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) تربیت طلاب نوجوان را امری مهم دانست و ویژگی های جدید تدریس، نحوه ارتباط با نوجوان،انگیزه بخشی به طلاب،ونظم و مسئولیت پذیری و قانون مند بودن را از اصول کارآمد اساتید برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha