خودسازی بالاترین درجه برای یک طلبه است

آیت الله بهشتی پور گفت: طلابی که برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه می‌شوند خودسازی را در درجه اول قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آیت الله بهشتی پور در آیین اغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان فارس ضمن تبریک سال تحصیلی جدید گفت: شخصیت انسان به سه اصل فطرت، تربیت و محیط بستگی دارد و هر انسانی فطرتاً خداجویی و خداپرستی را دارا بوده و این سه عامل در کنار هم می‌توانند موجب تربیت شایسته بوده و منشأ آثار خیر در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه روحانیت مسئولیت بزرگی در تربیت جامعه دارند، افزود: طلابی که وارد تحصیل علوم دینی می‌شوند هم از لحاظ دینی و هم از لحاظ اخلاقی خودسازی داشته باشند، زیرا خودسازی در درجه اول قرار دارد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کار طلبه هوشیار کردن افراد است، اظهار کرد: طلبه‌ای که وارد حوزه می‌شود برای تهجد و تزکیه و رسیدن به اخلاق تلاش کند.

وی بیان داشت: طلبه باید انسانی بشود انسان‌ساز و اگر خودش به مرحله انسانیت نرسد نمی‌تواند انسان سازی کند و برای رسیدن به این مقام باید تزکیه داشته باشد.

آیت الله بهشتی پور افزود: اگر فطرت انسان گم شد انسانیت هم از بین رفته است، اگر فطرت احیا شود انسانیت هم زنده و احیا می‌شود و اگر کسی بخواهد امام مردم باشد باید در اول و آخر خودسازی داشته تا بتواند فطرت را به یاد مردم بیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha