کد خبر: 133840
۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۴۶
طلبگی، توفیقی الهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین پاکباز نماینده تولیت مدرسه علمیه ریحانه الرسول سلام‌الله‌علیها، طلبگی را توفیق الهی دانست و گفت: در این زمینه بررسی و پیگیری سیره علما خیلی راهگشاست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه های علمیه خواهران/تهران، نشست "توفیق طلبگی" با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پاکباز در مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پاکباز نماینده تولیت مدرسه علمیه ریحانه الرسول سلام‌الله‌علیها در این نشست حضور در جایگاه طلبگی را توفیق الهی دانست و گفت: هر ساله باید آنچه که موجب شد و علت حضور ما در حوزه علمیه هست را مرور کنیم.

وی در ادامه افزود: اگر شاکر باشیم توفیقات الهی شامل حالمان خواهد شد. چون انسان شکرگزار نعمت را می‌بیند، شرایط خود را می‌سنجد، آینده خود را تصور می‌کند و اهداف خود را می‌بیند و این موجب می‌شود افراد از روزمرگی نجات پیدا کنند.

پاکباز ادامه داد: یکی از آفات حوزه، بلندمدت بودن آن است که از سختی‌های آن دچار روزمرگی شدن هست. سبب می‌شود انسان اهداف خود را فراموش کنند. لذا شکرگزاری خیلی فواید می‌تواند داشته باشد.

وی تأکید کرد: دو مجموعه است که از آن نباید غافل شد، یکی مدارس و یکی مساجد و مخاطب دختران نوجوان، ما در مدرسه طلبه‌ای را نیاز داریم که در همه ابعاد قوی باشد، در این زمینه بررسی و پیگیری سیره علما خیلی راهگشاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha