معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان زنجان، از برگزاری نشست اختصاصی اساتید مدارس علمیه خواهران استان زنجان با هدف کیفیتبخشی به آموزش و تربیت در مدارس علمیه خواهران، با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزه های علمیه خواهران/ زنجان، نشست اختصاصی اساتید مدارس علمیه خواهران استان زنجان با هدف کیفیت بخشی به آموزش و تربیت در مدارس علمیه خواهران، با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی و هفتاد نفر از اساتید خواهر مدارس علمیه استان در سالن جلسات دارالقرآن کریم زنجان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمدی، از اساتید حوزه و دانشگاه و مؤلف کتب حوزوی، به تبیین ویژگیهای حوزه و طلبه تراز انقلاب اسلامی پرداخت و عنوان کرد: برای رسیدن به بانوی طلبه تراز انقلاب اسلامی باید حوزه و طلبه چهار ویژگی عقلانیت، دیانت، معنویت و عدالت را که انقلاب اسلامی در مقام گسترش آن است، در عالیترین سطح در خود و در چهار اطلس شیعیان، مسلمانان، اهل کتاب و سایرین محقق نماید.
وی در ادامه اهداف حوزههای علمیه را، پرورش صالح و مصلح در دو جنبه حداقلی و حداکثری عنوان کرد و ادامه داد: تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی که همان طلبه تمدنی است، زمانی میسر است که در نظام پذیرش حوزههای علمیه طلبهای انتخاب شود که توان، علاقه و اراده تحقق اهداف حوزه را داشته باشد، یعنی بتواند در مرحله اول دین را یادگرفته (عالم) و به آن عمل نماید (عامل) و در نهایت به تبیین (مبیّن) و دفاع از دین (مدافع) بپردازد.
استاد حوزه و دانشگاه و مؤلف کتب حوزوی به وظیفه حوزه و طلبه تراز انقلاب اشاره کرد و گفت: حوزه و طلبه تراز انقلاب اسلامی به دنبال راه اندازی شبکه، ساختار و محتوای مناسب جهت پاسخگویی به کلیه نیازهای معرفتی، قانونی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تربیتی است تا بتواند عبودیت و قرب الی الله را در جهان محقق نماید. لذا در نظام پذیرش حوزه علمیه باید طلبهای گزینش شود که فهم واقعی از نیازهای مذکور در سطح ملی و بین المللی و ظرفیت لازم جهت تحقق آنها را بالقوه و بالفعل داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه کلیه عوامل محیطساز برای نقش آفرینی مطلوب طلبه را برای اساتید تبیین نمود و خاطرشان کرد که در گزینش نهایی، طلبهای باید انتخاب شود که فهم درستی از محیط حوزه و شرایط طلبگی و اهداف و آرمانهای آن داشته باشد و بتواند به عنوان یک عامل محیطساز در تربیت خود و سایر طلاب و تحقق اهداف حوزه تلاش کند.
در ادامه جلسه، استاد شیوههای تدریس فعال و مطلوب را تبیین کرد.
انتهای پیام/
نظر شما