حوزه‌های علمیه همواره بهترین مسیر برای رشد علمی و اخلاقی طلاب و روحانیون است

حجت الاسلام والمسلمین کاظم‌لو گفت: حوزه علمیه همیشه افتخارش این بوده که در کاوش‌ها و درنوردیدن مرزهای علمی، پیش قدم و جلو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم‌لو در افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه که در مدرسه علمیه فاطمیه برگزار شد، با عرض تبریک به مناسبت هفته وحدت، اظهار داشت: وحدت بین شیعه و سنی  و دیگر مذاهب اسلامی می‌تواند به مقاومت غزه کمک کرده و در مقابل زیاده خواهی‌های غربی بایستند و رژیم غاصب اسرائیل را نابود کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: دین مبین اسلام و پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) همیشه پویاست و سال به سال و قرن به قرن نه تنها به حیات خود ادامه می‌دهد، بلکه حیات خود را نسل به نسل بر بشریت پرتو افکنده و تنها راه نجات بشریت هم در این حیات است، لذا حوزه علمیه و طلاب حوزه نیز در مسیر این حیات طیبه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم‌لو ابراز کرد: آغاز سال تحصیلی تبریک ویژه دارد به مخصوص برای شیفتگان معارف، علوم دینی و فقه اکبر و فقه اصغر که در حوزه تدریس می‌شود، بهترین و ارزشمندترین علوم است و از آنجایی که وصل به غیب و آسمان‌هاست و ریشه در وحی دارد، همیشه زنده و پویاست.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه همواره بهترین مسیر برای رشد علمی و اخلاقی طلاب و روحانیون بوده است و طلاب باید همیشه خود را ملتزم به این دو رکن اساسی حوزه بدانند. طلبه‌ای که در یکی از این جهات یا هر دو موفق نباشد، مسلماً در هدایت و ارشاد جامعه موفق نخواهد بود. طلبه‌ای که بخواهد پیشرفت کند و در برابر ناهنجاری اجتماعی و دینی احساس مسئولیت می‌کند، باید همواره تلاش خود را در زمینه علم‌آموزی و اخلاق و تزکیه نفس تمام تلاش خود را بکار گیرد و برای اهداف بالای طلبگی خود را آماده کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha