دعا برای فرج امام زمان(ع) موجب گشایش در کارها می‌شود

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله تعالی علیه) دعا برای فرج امام زمان (ع) را موجب گشایش در کارها دانست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) گفت: همراه شدن شروع سال تحصیلی با ماه ربیع الاول و آغاز ولایت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و اعیاد میلاد پیامبر اعظم (صل الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق (علیه السلام) را به فال نیک می گیرم و امیدوارم که ان شاءالله سال تحصیلی خوبی در پیش داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر در ادامه با اشاره به روایت «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه»؛کسی که بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است، بیان کرد: بعضی‌ها برای امام حسین (علیه السلام) خیلی کار می کنند و هزینه های زیادی هم می پردازند، این خیلی خوب است به شرطی که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خودمان را هم فراموش نکنیم.

وی تصریح کرد: ما در عصر امام زمان حضرت بقیه الله الاعظم هستیم که وقتی نامشان برده می شد امام صادق (علیه السلام) تمام قامت می ایستاد و می فرمود «اللهم عجل فرجه و سهل مخرجه»

حجت الاسلام والمسلمین کارگر با اشاره به روایت «افضل الاعمال انتظار الفرج» از پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) گفت: آیا انتظار این است که دست روی دست بگذاریم و بگوییم بگذار خود امام زمان بیاید و کارها اصلاح شود؟ یا باید زمینه را برای فرج آن حضرت فراهم کنیم؟

وی اظهار کرد: خدا بعد از پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) برای هدایت مردم، یازده امام فرستاد، اگر همان اول مردم در مسیری که خدا معین فرموده بود، ازامیرالمومنین (علیه السلام) حمایت می‌کردند، این همه گرفتاری و سختی در عالم اسلام نبود، هرچه مردم دیدند و می بینند بخاطر این است که آن راهی که خدا برای مردم ترسیم کرده بود پیموده نشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد به زمینه‌های ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشاره و بیان کرد: یکی از کارهایی که در روایات سفارش شده دعا برای فرج حضرت است، این دعا کردن موجب گشایش در کار خودمان هم می‌شود؛ وقتی برای ایشان دعا می کنیم آن حضرت هم در حق ما دعا می کنند.

وی به مداومت در یاد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشاره و بیان کرد: وقتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را یاد کردید امام زمان هم شما را یاد می کند و مشمول دعای حضرت می‌شوید؛ پس با خواندن دعای سلامتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در نمازها و بعد از نمازها، همچنین توسل و استغاثه به حضرت، درخواست شفاعت از ایشان، خواندن دعای عهد و دعای ندبه از حضرت یاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر گفت: در توقیعات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آمده، که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) راضی نیستند اموالشان به ایشان برنگردد که منظور عدم پرداخت خمس می باشد و اگر همه مردم خمس مالشان را بپردازند، سید فقیری در جامعه پیدا نمی شود و در کارهای فرهنگی هم دچار مشکل کمبود بودجه نمی‌شویم.

وی علما را ادامه دهنده راه ائمه اطهار (علیهم السلام) دانسته و بیان کرد: امام حسین (علیه السلام) خودشان را فدا کردند، حضرت زینب (سلام الله علیها) و امام سجاد (علیه السلام) و سپس علما و دیگران نگذاشتند چراغ اسلام خاموش شود، بعضی در این راه تا پای جان رفتند و شهید شدند تا اسلام به دست ما رسید.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر در پایان گفت: فضای مجازی افکار مردم و جوانان را مسموم می کند و گاهی بخاطر تبلیغات منفی به علما و حتی به پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) و حتی به قرآن توهین می کنند و حوزه باید خود را مجهز کند تا بتواند به شبهات پاسخ دهد و دروغ ها و تهمت های آن ها را برملا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha