علم‌الادیان معدن معرفت‌های دینی برای نجات انسان‌ها و رهنمون کننده به حیات طیبه است

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به علم الادیان که با روح انسان سازگار است گفت: همه علوم دینی، معدن معرفت‌های دینی برای نجات انسان‌هاست و اگر طلاب این علوم را درست بیاموزند پیامبری برای نجات جان انسان‌ها می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین آرش رجبی در مراسم طلیعه حضور طلاب جدیدالورود استان همدان طی سخنانی اظهار کرد: یکی از کتابهای ارزشمند که در مورد آداب دانش‌اندوزی و تعلیم و تعلم تالیف شده است، کتاب " منیه المرید فی آداب المفید و المستفید" است در این کتاب به رابطه استاد و شاگرد پرداخته شده و برای کسی که خواهان علم آموزی است بسیار مفید است. 

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: روایتی در این کتاب از پیامبر گرامی اسلام نقل شده که می فرماید: " مَن طَلَبَ العِلمَ فهُوَ کالصّائمِ نَهارَهُ ،القائمِ لَیلَهُ ، وإنَّ بابا مِنَ العِلمِ یَتَعَلَّمُهُ الرَّجُلُ خَیرٌ لَهُ مِن أن یَکونَ أبو قُبَیسٍ ذَهَبا فأنفَقَهُ فی سَبیلِ اللّه ِ . هر که دانش بجوید، مانند کسی است که روز خود را به روزه گذراند و شبش را به عبادت. اگر کسی یک باب علم بیاموزد، برایش بهتر است از این که کوه ابوقبیس طلا باشد و او آن را در راه خدا انفاق کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به "روایت العلم علمان، علم الادیان و علم الابدان" علمی که با جسم و سلامت انسان سر و کار دارد علم ابدان است و مقدمه ای برای رسیدن به سایر علوم است و در نهایت تا زمان مرگ انسان کاربرد دارد ولی علم ادیان علمی است که موضوعش خداست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی تاکید کرد: علم الادیان علمی است که شرافت آن به موضوعش است، علمی که با روح انسان سازگار بوده و نه تنها در این عالم بلکه در عوالم دیگر نیز با انسان خواهد بود، آثار این علم در این دنیا تجلی دارد و متجلی جلوه های دیگر در عالم آخرت است، با این علم است که انسان به حیات طیبه دست پیدا کرده و دیگران را به این حیات طیبه رهنمون می سازد.

وی اظهار داشت: راهی که ما انتخاب کردیم با راه های دیگر فرسنگ ها فاصله دارد، از مجموعه ای از منظومه های فکری به هم پیوسته تشکیل شده و همه علوم اعم از فلسفه، کلام، اصول، عقاید و منطق، تفسیر قرآن و حدیث را در بر می گیرد و معدن معرفت های دینی برای نجات انسانهاست. 

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد: اگر این علوم را درست بیاموزیم پیامبری در میان انسان ها برای نجات جانشان می شویم و این خیر و برکتی است که خدا نصیب بهترین انسانها می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha